شناسهٔ خبر: 44160768 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

فرمانده سپاه فجر فارس در گفتگوی اختصاصی با فارس؛ حضور همه‌جانبه بسیج در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی

فرمانده سپاه فجر فارس گفت: با تلاش نواحی و اقشار مختلف بسیج از ابتدای مرحله سوم نهضت کمک مومنانه تا این ساعت بیش از ۱۷۶ هزار بسته معیشتی تهیه و میان نیازمندان توزیع شده است.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری فارس- لشکر سلیمانی‌ها؛ ویژه‌نامه هفته بسیج: سردار یداله بوعلی در گفتگو با فارس با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و تبریک فرارسیدن هفته بسیج، اظهار داشت: هفته بسیج متعلق به همه ملت ایران است و هر کسی که دل در گرو انقلاب اسلامی و دفاع از این کشور و انقلاب دارد، بسیجی است.

وی افزود: یکی از وجوه اهمیت فلسفه وجودی شجره طیبه بسیج، حضور همه‌جانبه این نهاد در عرصه دفاع از انقلاب اسلامی است. 

بوعلی با بیان اینکه حقیقت بسیج یک حقیقت علنی و در معرض دید همگان است، اظهار داشت: بسیج در هر عرصه‌ای که کار، گره می‌خورد و مسئله سخت می‌شود ورود پیدا کرده و خوب کار می‌کند و خوب هم دیده می‌شود، در حقیقت بسیجیان این کمک کردن و یاری رساندن را یکی از رسالت‌های مهم خود می‌دانند.

فرمانده سپاه فجر فارس با اشاره به حضور فعال و موثر گروه‌های جهادی بسیج در عرصه محرومیت‌زدایی و کمک به محرومان، گفت: اینکه یک جوان دانشجو یا دانش‌آموز از خانه‌اش دل می‌کند و در روستایی دور افتاده به کار مشغول می‌شود، خیلی معنادار و ارزشمند است و هدف هم همین است؛ چراکه این کار اثر تربیتی دارد.

وی در ادامه این گفتگو درباره اقدامات اقشار مختلف بسیج در موصوع مقابله با کرونا، اظهار داشت: بسیج در حوزه مقابله با کرونا به‌صورت وسیع وارد و در نهضت کمک مومنانه با همراهی مردم، خیرین و نهادهای فارس بیش از دو میلیون بسته در مراحل اول و دوم توزیع شد.

بوعلی افزود: امروز نیز در سالروز تشکیل بسیج ۲۰ میلیارد تومان بسته معیشتی به تعداد ۵۰ هزار عدد در سراسر فارس توزیع شد.

وی خاطرنشان کرد: با تلاش نواحی و اقشار بسیج از ابتدای مرحله سوم نهضت کمک مومنانه تا این ساعت بیش از ۱۷۶ هزار بسته معیشتی تهیه و توزیع شده است، همچنین با اهدای نزدیک به ۴۸ هزار واحد خون توسط بسیجیان، ذخایر خونی استان فارس به حد مناسب رسیده است.

بوعلی ادامه داد: همچنین از ابتدای کرونا تا کنون ۱۰۰ هزار بسته لوازم التحریر، پنج هزار عدد تبلت و پنج هزار سری جهیزیه نیز به اقشار محروم استان فارس اهدا شده است.

فرمانده سپاه فجر با تجلیل از فعالیت‌های گروه‌های جهادی بسیج در استان فارس، گفت: در قالب طرح همیار سلامت که به نام شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی مزین شده است نیز ۵۴ گروه جهادی در ۱۸ مرکز درمانی استان به یاری کادر بهداشت و درمان شتافته و ۸۹۰ نفر در این راستا مشغول به فعالیت بوده، همچنین گروه‌های جهادی بسیج در شیراز و بیش از ۱۶ نقطه از استان فارس به‌صورت فعال در فرایند تغسیل و تدفین اموات کرونایی فعال هستند.

انتهای پیام/ ن

نظر شما