شناسهٔ خبر: 44150212 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

‌وزیر بهداشت مطرح کرد:

وضعیت تامین واکسن کرونا/ اجرای سخت‌تر محدودیت‌های ادارات از شنبه

وزیر بهداشت با اشاره به اینکه اگر شرکت های خصوصی حضور کارمندان را به حداقل نرسانند با آنها برخورد می کنیم، گفت: ساخت واکسن تولید داخل از هفته آینده وارد فاز تست انسانی می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، سعید نمکی، بعد از ظهر چهارشنبه در ارتباط زنده با شبکه خبر، به طرح شهید قاسمی اشاره کرد و افزود: بر اساس این طرح حرکت گسترده‌ای که در زمینه آموزش بیماری یابی، افزایش تست و درمان زودرس سرپایی بیماران و همچنین مدیریت بیماری قبل از رسیدن به بیمارستان شروع کرده‌ایم که طرحی محله محور و خانواده محور است.

وی گفت: با کمک سفیران سلامت این طرح در کشور شروع شد و امیدواریم مردم نیز همکاری‌های لازم را انجام دهند و در پایان طرح دستاوردهای خوبی را به جهان در زمینه کاهش بیماری، موارد بستری و مرگ و میر ارائه خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید:

صفر تا صد طرح مقابله با کرونا از فردا/ تکلیف کارکنان ادارات و ترددها چه می شود؟

نمکی با اشاره به اینکه آمارهای نگران کننده امروز به دلیل تلنبار بیماران گذشته است، ادامه داد: در آینده‌ای نزدیک با کاهش موارد بستری و مرگ و میر روبرو خواهیم شد و از مردم به دلیل رعایت پروتکل‌های بهداشتی که در برخی جاها بیش از ۹۰ درصد بوده است تشکر می‌کنم که نشان دهنده همکاری آنها با نظام سلامت است.

وزیر بهداشت گفت: سه مورد نگرانی وجود داشت که یکی از آنها ترافیک صبحگاهی به دلیل رفت و آمد کارمندان شرکت‌های خصوصی و دولتی بود که امروز رئیس جمهور دستور دادند حضور کارکنان را در ادارات به حداقل برسانند. در حد تعطیلی مگر در موارد مورد نیاز و از شرکت‌های خصوصی نیز می‌خواهیم که با ما همکاری کنند چرا که در غیر این صورت همکاران ما مجبور به تعطیلی شرکت‌های خصوصی خواهند شد.

وی افزود: مورد دیگر نگرانی از انبوه جمعیت در مراکز توزیع مرغ در بازارهای روز میوه و تره بار بود که در این خصوص نیز رئیس جمهور به دو وزیر دستور دادند که این موارد را در اسرع وقت ساماندهی کنند تا جمعیت تراکم نداشته باشد.

ببینید:

فیلم/ خبر خوش در تولید واکسن ملی کرونا

وزیر بهداشت در خصوص واکسن کرونا نیز گفت: این موضوع را از سه طریق دنبال می‌کنیم که خرید واکسن از طریق نواکس است که ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار دوز وارد می‌کنیم که حدود ۱۰ درصد جمعیت (۸ میلیون و ۴۰۰ هزار نفر) را پوشش خواهد داد.

بیشتر بخوانید:

نمکی: ۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا خریداری می‌کنیم

وی افزود: همچنین با قرارداد مشترک با کمپانی صاحب نامی ۵.۵ میلیون دوز خریداری خواهیم کرد و ۲۰ میلیون دوز را از کمپانی دیگر می خریم و در مجموع ۴۲ میلیون دوز برای ۲۰ تا ۲۱ میلیون نفر تدارک خواهیم دید.

وی گفت: این واکسن باید در دو نوبت تزریق شود.

نمکی در خصوص تولید واکسن داخل، افزود: تولید واکسن داخل نیز به خوبی پیش می‌رود و علیرغم ذهنیت برخی که شرکتهای دانش بنیان را قبول ندارند در این خصوص به خوبی پیش رفته‌ایم و از میان ۱۲ شرکت، ۴ شرکت جلوتر از بقیه هستند و یک شرکت نیز اجازه تست انسانی را گرفته است و از هفته آینده تست روی انسان را آغاز می‌کنیم. و امیدواریم طی چند ماه آینده خبر نهایی شدن تولید ساخت واکسن داخل را به مردم اعلام کنیم.

نظر شما