شناسهٔ خبر: 44140958 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

حاجی‌بابایی مطرح کرد؛

ایثارگران استخدام می‌شوند/ افرادی با تفسیر به رای، دنبال محدود کردن قانون هستند

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس ضمن انتقاد به افرادی که به دنبال تضییع حقوق ایثارگران هستند و با تفسیر مصوبه مجلس را محدود می‌کنند، گفت: ایثارگران شاغلی که تا ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۵ به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال داشته‌اند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

صاحب‌خبر -

حمید رضا حاجی بابایی نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، ضمن اظهار تاسف از اینکه برخی قانون مجلس را تفسیر به رای می‌کنند، گفت: شنیده می‌شود، افرادی به دنبال تضییع حقوق ایثارگران هستند و با تفسیر مصوبه مجلس را محدود می کنند.

وی تاکید کرد: براساس مصوبه مجلس، ایثارگران شاغلی که تا ۲۹ اسفند ماه سال ۱۳۹۵ به صورت شرکتی، قرارداد کار معین و پیمانی در دستگاه‌های دولتی اشتغال داشته‌اند، مشمول قانون استخدام ایثارگران هستند.

رئیس کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس بیان کرد: خانواده‌های شهدا، اعم از فرزند، همسر، خواهر و برادر شهید، جانبازان و فرزندان آنها، با هر درصدی که جانبازی به آنها تعلق گرفته است، رزمندگان و فرزندان رزمندگانی که حداقل ۶ ماه سابقه حضور در میدان‌های دفاع مقدس را دارند و همچنین آزادگان و فرزندان آزادگانی که بیش از یک سال سابقه اسارت دارند، مشمول این قانون می‌شوند.

حاجی‌بابایی تصریح کرد: در آبان ماه سال جاری استفساریه استخدام ایثارگران به تصویب مجلس و تایید شورای نگهبان رسیده است و براساس این قانون دولت مکلف به تبدیل وضعیت ایثارگران شاغل در دستگاه‌های دولتی شده است./

پایان پیام

نظر شما