شناسهٔ خبر: 44132952 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج:

شیب قربانیان کرونا در کهگیلویه و بویراحمد صعودی است/ تشخیص آنفلوآنزا و کرونا چالش بزرگ کادر درمان

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج از افزایش شمار جانباختگان کرونا استان کهگیلویه و بویراحمد به ۲۹۶ نفر خبر داد و گفت: در شبانه روز گذشته متاسفانه ۲ هم استانی دیگر بدلیل ابتلا به ویروس کرونا جان خود را از دست دادند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا از یاسوج،" پرویز یزدان‌پناه" گفت: هم اکنون ۴۴۰ بیمار مشکوک و قطعی کرونایی در بیمارستان‌های استان بستری بوده که از این تعداد ۱۸۹ بیمار کرونایی قطعی بوده و ٢٨ بیمار در بخش‌های ویژه تحت درمان هستند.

وی افزود: از مجموع مبتلایان به کروناویروس در کهگیلویه و بویراحمد ۱۵ هزار و ۷۱ نفر بهبود یافته گزارش شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی یاسوج گفت: از ۴۶۵ نمونه دریافت شده از آزمایشگاه سلولی و مولکولی یاسوج، حدود ٥٧ درصد نمونه ها مثبت و بیشترین موارد در شهرستان‌های  بویراحمد(٣٧ درصد)، کهگیلویه(٢٩ درصد)، گچساران( ١٥ درصد )، چرام( ٧درصد)، دنا(٤ درصد) و بقیه موارد در سایر شهرستان های استان بودند.

وی با بیان اینکه علائم ابتلا به آنفلوآنزا و ویروس کرونا بسیار به یکدیگر شبیه است، تصریح کرد: تشخیص آنکه بیمار به کدام یک از این بیماری‌های ویروسی مبتلا شده به یک چالش بزرگ برای کادر درمان تبدیل شده است.

یزدان پناه افزود: توصیه ما این است که اگر علائم خفیفی از بیماری کرونا را دارید، بسیار ساده از کنار آن گذر نکنید و همچنین اگر چند سرفه مختصر کردید، تصور نکنید که حتما به کروناویروس مبتلا شده اید.

نظر شما