شناسهٔ خبر: 44105097 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

قیمت هر کیلو مرغ امروز به کجا رسید؟

رئیس جهاد کشاورزی استان،گفت : قیمت هر کیلو مرغ امروز (دوشنبه) در بازار کرمانشاه بین ۳۳ هزار و ۵۰۰ تا ۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان متغیر است و تفاوت چندانی با استان‌های دیگر ندارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه؛ نوربخش حاتمی رئیس جهاد کشاورزی استان با بیان اینکه در کرمانشاه مشکل کمبود مرغ نداریم، گفت : فشاری که اکنون در بازار مرغ و در زمینه بالا رفتن قیمت‌ها وجود دارد حداکثر طی پنج تا شش روز آینده شکسته شود.

او قیمت کنونی مرغ را واقعی ندانست و گفت : بر اساس آنالیز صورت گرفته، قیمت هر کیلو مرغ درب مرغداری باید حدود ۱۸ هزار تومان باشد و رقم کنونی ۲۴ تا ۲۵ هزار تومان درب مرغداری منطقی نیست.

حاتمی یکی از عوامل بالا رفتن قیمت مرغ را مراکز عرضه مرغ زنده اعلام کرد و خواستار مدیریت آن‌ها شد.

وعده کاهش قیمت مرغ از سوی رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه به پشتوانه افزایش جوجه‌ریزی وبه تبع آن افزایش تولید مرغ داده شد.

طبق اعلام صورت گرفته این افزایش جوجه ریزی در ماه آبان رخ داده و نتیجه آن به زودی در بازار مشهود خواهد بود، بگونه‌ای که معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی کرمانشاه از افزایش هشت درصدی جوجه ریزی در کرمانشاه در آبان امسال نسبت به آبان سال گذشته خبر داد.

بهرام خانی میزان جوجه ریزی صورت گرفته در آبان امسال را بیش از دو میلیون و ۵۲۹ هزار قطعه اعلام کرد.

او از برنامه ریزی برای تامین نهاده‌های دامی مورد نیاز مرغداران هم خبر داد.

لزوم ساماندهی عرضه مرغ زنده

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه قیمت کنونی ۳۵ هزار تومانی مرغ را واقعی ندانست و گفت: البته نباید فراموش کنیم قیمت مرغ طی چند سال اخیر تغییرات چندانی نداشته و ثابت نگه داشته شده بود و اکنون شاهد افزایش قابل توجه آن هستیم، اما نباید به ۳۵ هزار تومان برسد.

هدایت حاتمی با بیان اینکه تصمیم‌گیری مناسب برای مدیریت بازار مرغ باید زمانی صورت می‌گرفت که قیمت مرغ هر کیلو هفت هزار تومان بود، گفت: اکنون نیز می‌توان با چند راهکار وضعیت بازار مرغ را در کرمانشاه تا حدودی متعادل کرد.

او به اختلالی که عرضه کنندگان مرغ زنده در بازار ایجاد کرده اند اشاره کرد و ادامه داد: اکنون زمان برخورد قهری با این گروه نیست و نباید اجازه بدهیم یک موضوع اقتصادی تبعات اجتماعی ایجاد کند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه راهکار مناسب برای عرضه مرغ در چرخه توزیع قانونی را حمل و نقل مرغ صرفا با داشتن مجوز از دامپزشکی دانست و افزود: از این پس هرگونه جابجایی مرغ در داخل و خارج استان صرفا باید با مجوز دامپزشکی صورت بگیرد.

حاتمی گفت: به علاوه باید لیستی از مرغداری‌ها که مرغ آماده عرضه دارند با میزان تولید آن‌ها تهیه شود و اگر مرغداری خارج از چارچوب قانونی عمل کرد و مرغ خود را تحویل کشتارگاه نداد، از اهرم محدود کردن سهمیه نهاده دامی برای مقابله با آن‌ها استفاده شود.

او ادامه داد: به علاوه باید با عوامل اصلی که پشت پرده زنده فروشی مرغ هستند نیز برخورد شود.

عرضه روزانه ۴۰ تن مرغ منجمد در کرمانشاه

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه بر لزوم توزیع عاجل مرغ منجمد در بازار به منظور شکسته شدن قیمت‌ها نیز تاکید کرد و گفت: باید روزانه حداقل ۴۰ تن مرغ منجمد در کرمانشاه توزیع شود.

حاتمی از سهمیه ۱۹۳ تنی که شرکت پشتیبانی امور دام در اختیار دارد و سهمیه ۲۴۰ تنی مرغ منجمد بسیج یاد کرد و افزود: به زودی ۱۳۰ تن سهمیه دیگر به استان اختصاص خواهد یافت.

او ادامه داد: توزیع مرغ باید در این چند روز که اوج فشار و گرانی را داریم صورت گیرد و پس از آن مرغ تولیدی که حاصل جوجه ریزی‌ها است وارد بازار خواهد شد و قیمت‌ها تعدیل می‌شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: در تمام مراحل تنظیم بازار مرغ باید روند کار را بگونه‌ای مدیریت کنیم که نتیجه معکوس ندهد و دوباره با کاهش جوجه ریزی و به دنبال آن کمبود مرغ مواجه نشویم .

انتهای پیام/د

نظر شما