شناسهٔ خبر: 44097971 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

رسانه‌های اسرائیلی: نتانیاهو در عربستان با بن‌سلمان دیدار کرد/ واکنش حماس و ادعای کاربر سعودی

صاحب‌خبر -

شفقنا- رسانه های رژیم صهیونیستی تاکید دارند که نخست وزیر این رژیم شب گذشته در عربستان با ولیعهد این کشور دیدار و گفت و گو کرده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از شبکه خبری «المیادین»، رسانه های رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) اعلام کردند که روز گذشته یک یا دو پرواز محرمانه از فرودگاه «بن گوریون» در جنوب شرق شهر تل آویو، مرکز سرزمین های اشغالی به مقصد عربستان سعودی انجام شده و به دنبال آن نیز «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی به همراه «یوسی کوهن»، رئیس سازمان جاسوسی این رژیم (موساد) و در حضور «مایک پمپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا، در شهر «نئوم» در شمال غرب عربستان با شاهزاده «محمد بن سلمان»، ولیعهد این کشور دیدار کرده است.

در حالی که پایگاه اینترنتی کانال دوازدهم تلویزیون رژیم صهیونیستی از پرواز محرمانه دو هواپیما از سرزمین های اشغالی به عربستان هنگام دیدار شب گذشته ولیعهد این کشور و وزیر خارجه آمریکا در شهر نئوم خبر می دهد، رادیو ارتش این رژیم نیز دیدار نتانیاهو با بن سلمان در حضور پمپئو را تایید کرده است.

در همین حال، پایگاه اینترنتی کانال هفتم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز گزارش داد که روز گذشته و همزمان با دیدار بن سلمان و پمپئو در نئوم، یک پرواز محرمانه از فرودگاه بن گوریون راهی عربستان شده و چهار ساعت را در این کشور به سر برده است.

پایگاه اینترنتی روزنامه عبری زبان «یدیعوت آحارانوت» نیز تاکید کرده که هواپیمای پرواز بن گوریون به عربستان پیش از این از سوی نتانیاهو مورد استفاده قرار گرفته و این بار نیز حامل وی و رئیس موساد بوده جایی که در جریان یک سفر تقریبا پنج ساعته به عربستان، با ولیعهد این کشور دیدار کردند.

در حالی که دفتر نخست وزیر رژیم صهیونیستی و نهادهای رسمی عربستان تاکنون در قبال گزارش های مذکور سکوت اختیار کرده اند، یک منبع سعودی در گفت و گو با شبکه خبری «آی ۲۴ نیوز» این رژیم، صحت گزارش را تایید کرد.

پایگاه خبری عبری زبان «واللا» نیز در این باره گزارش داد که نتانیاهو به طور مخفی راهی شهر نئوم شده جایی که یک دیدار سه جانبه با ولیعهد عربستان و وزیر خارجه آمریکا داشته هست.

این در حالی است که بنا بر اعلام خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، بن سلمان و پمپئو شامگاه یک شنبه در شهر نئوم و در حضور شاهزاده «فیصل بن فرحان»، وزیر خارجه سعودی و «جان ابی زید»، سفیر آمریکا در ریاض با یکدیگر دیدار کرده و روابط دوستانه، زمینه های همکاری میان دو کشور و راه های تقویت آن و همچنین آخرین تحولات منطقه خاور میانه و تلاش های در جریان در این رابطه را مورد بحث و بررسی قرار دادند.

پیش از آن نیز، وزیر خارجه آمریکا در بدو ورود به عربستان در جریان سفر خود به منطقه که سرزمین های اشغالی و برخی کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس را در بر گرفت، در پیامی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی توییتر اعلام کرده بود که به همراه ولیعهد سعودی به بررسی تلاش های دو کشور در زمینه آن چه «مبارزه با تروریسم، جلوگیری از نفوذ بدخواهانه ایران، تقویت احترام به حقوق بشر و گسترش روابط تجاری دو جانبه» خواند، می پردازند.

حماس: اگر سفر نتانیاهو به عربستان صحت داشته باشد، خطرناک است

سامی ابو زهری، یکی از اعضای هیئت رئیسه جنبش حماس گفت: اگر اطلاعات مربوط به سفر نتانیاهو به عربستان صحیح باشد ، خطرناک است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العهد نیوز، وی از عربستان سعودی خواست در مورد این دیدار که اهانت به امت و هدر دادن حقوق فلسطینیان به شمار می آید توضیح دهد.

وزیر آموزش اسرائیل دیدار نتانیاهو با بن سلمان را تأیید کرد

«یواف گالانت» وزیر آموزش رژیم اسرائیل، دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی را تأیید کرد.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا، به نقل از آر تی عربی، او گفت که نتانیاهو  روز گذشته به عربستان سعودی سفر کرده است.

شبکه رادیویی کان و شبکه رادیو ارتش اسرائیل امروز (دوشنبه) از دیدار «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر این رژیم با «محمد بن سلمان» ولی‌عهد عربستان سعودی خبر دادند.

وبسایت واللا نیز نوشته است که این دیدار در شهر «نئوم» در ساحل دریای سرخ صورت گرفته است.

ادعای «مجتهد»: هدف دیدار سه جانبه نتانیاهو، بن سلمان و پمپئو عادی سازی روابط نبود

کاربر سعودی سایت توییتر موسوم به «مجتهد» امروز(دوشنبه) در سلسله توییت هایی مدعی شد که دیدار سه جانبه نتانیاهو، بن سلمان و مایک پمپئو در عربستان به منظور عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل نبوده بلکه به منظور ضربه زدن و حمله به ایران بوده است.

به گزارش سرویس ترجمه شفقنا به نقل از العهد، مجتهد در ادامه توییت هایش آورده است: هدف این دیدار حمله به ایران به بهانه هایی نظیر جلوگیری از فعالیت هسته ای این کشور به دلیل بازگشت بایدن به توافق هسته ای و نابودی اقتصاد این کشور است تا پس از آمدن بایدن که تحریم های ایران را برمیدارد، قدرتی نداشته باشد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه دلیل اصلی این دیدار، سرگرم کردن آمریکایی ها به حیله های ترامپ برای بقا در منصب خود است، در ادامه آورد: با توجه به اینکه نهادهای آمریکا و مردم این کشور مخالف ایده جنگ با ایران هستند، این طرح ابتکاری از جانب اسرائیل برای هدف قرار دادن تاسیسات هسته ای است که در آن صورت ایران پاسخ می دهد و آمریکا نیز مجبور می شود از اسرائیل و منافع خوددفاع کند و در آن هنگام هیچ کس با ورود آمریکا به این جنگ اعتراضی نخواهد کرد.

این کاربر سعودی در ادامه آورده است: این به معنای آن نیست که چنین طرحی به آسانی اجرا خواهد شد، بلکه موانعی داخل وزارت دفاع آمریکا و داخل اسرائیل وجود دارد که ممکن است به عدم اجرای آن منجر شود.

وی در پایان نیز آورده است: اما عادی سازی روابط عربستان با اسرائیل تنها پس از تحویل دولت توسط بایدن رخ خواهد داد.

خبر اصلی را در المیادین ببینید

نظر شما