شناسهٔ خبر: 4409106 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

صليب سرخ وضع انساني در عدن را فاجعه آميز خواند

صاحب‌خبر - تهران / خبرگزاری صدا و سیما / سیاسی 1394/01/18
کمیته بین المللی صلیب سرخ روز سه شنبه اوضاع انسانی در یمن را «‌ به شدت بحرانی » به ویژه در شهر عدن در جنوب این کشور « فاجعه آمیز » توصیف کرد.
ماری کلر فگالی، سخنگوی صلیب سرخ در صنعا اعلام کرد « در یمن، کشوری که 90 درصد مواد غذایی را وارد می کند اوضاع انسانی به شدت بحرانی است .»
وی خاطر نشان کرد علاوه بر بسته شدن خطوط هوایی و راه دریایی زیر ساخت های این کشور بعد از حملات هوایی ائتلاف تحت رهبری عربستان سعودی به شدت آسیب دیده است.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از صنعا،‌ سخنگوی صلیب سرخ گفت: « کمترین چیزی را که می توان گفت این است که در عدن، بزرگترین شهر بندری جنوب یمن اوضاع فاجعه آمیز است و درگیری همه مناطق این شهر را فرا گرفته است .»
به گفته وی، به علت تشدید درگیری ها اغلب حدود 800 هزار نفر از ساکنان این شهر نمی توانند از آن خارج شوند.
فگالی افزود: « گاهی اجساد در خیابان ها رها شده است و کسی جرات ندارد آنها را جمع آوری کند. این شهر به علاوه با کمبود آب، غذا و دارو رو به رو است .»
وی گفت: « اوضاع در زمینه بهداشتی بحرانی تر است. در بیمارستان ها به اندازه کافی تجهیزات پزشکی و جراحی وجود ندارد. به علاوه بیمارستان ها با کمبود کارکنان پزشکی رو به رو هستند .»
درخواست هفته گذشته کمیته بین المللی صلیب سرخ برای آتش بس بشر دوستانه به منظور امداد رسانی بی نتیجه بود.
سخنگوی کمیته بین المللی سرخ اعلام کرد یک کشتی حامل دو تیم جراحی صلیب سرخ و پزشکان بدون مرز در جیبوتی مستقر و منتظر مجوز حرکت به سوی یمن است.
صلیب سرخ با اشاره به اینکه حدود 48 تن تجهیزات پزشکی و بسته جراحی منتظر پاسخ مثبت برای ورود به یمن با هواپیما یا کشتی است، همچنین بر ارسال چادر، ژنراتور و تجهیزات تعمیر شبکه آسیب دیده آب آشامیدنی اعلام آمادگی کرد.
بر اساس آمار خبرگزاری فرانسه از منابع مختلف،‌ این درگیری ها که در روزهای اخیر به جنوب یمن متمرکز است از یکشنبه به کشته شدن دست کم 159 نفر از جمله 63 نفر در عدن منجر شده است.
151/169

نظر شما