شناسهٔ خبر: 44078376 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: انصاف نیوز | لینک خبر

مرثیه‌های مدیریتی آموزش و پرورش خراسان شمالی

صاحب‌خبر -

یادداشت جمعی از فرهنگیان استان خراسان شمالی که با عنوان «مرثیه‌های مدیریتی آموزش و پرورش خراسان شمالی در دولت تدبیر» به انصاف نیوز ارسال شده است را در ادامه می‌خوانید:

مرثیه های مدیریتی آموزش و پرورش خراسان شمالی شاید از مدیریت کلان استان خراسان شمالی که در دولت ۸ ساله احمدی نژاد ۶ استاندار و در ۷ ساله دوران دکتر روحانی ۵ استاندار را تجربه کرده است؛ غم انگیز تر باشد.

آموزش و پرورشی که با داشتن ۱۵ هزار فرهنگی و ۱۶۰ هزار دانش آموز در استان ۸۴۰ هزار نفری همواره وسوسه ای برای نفوذ نمایندگان مجلس به حوزه مدیریتی این اداره کل کلان استان است.

چه دیروز نمایندگان لیست امید مجلس دهم و چه امروز نمایندگان انقلابی مجلس یازدهم، می خواهند با مهره چینی، این اداره کل را به کانون فعالیت های سیاسی خود تبدیل کنند.

دخالت نمایندگان در سال ۹۷ برای معرفی جایگزینی مدیرکل بازنشسته باعث شد بیش از ۸ ماه، آموزش و پرورش استان با سرپرست اداره شود و در نهایت با کنار زدن نیروهای اصلاح طلب با تأیید استاندار فعلی خراسان شمالی، گزینه ای انتخاب شود که منافع ۵ نماینده لیست امید را برای نفوذ در تعیین مدیران آموزش و پرورش شهرستانها و مدیر و معاون مدارس لحاظ کند.

حال که همان مدیرکل مورد اجماع، بازنشسته شده است و چند ماه از بازنشستگی اش گذشته، دوباره با اعمال نفوذ نمایندگان انقلابی استان و حمایت برخی افراد نزدیک به وزیر در وزارتخانه و همراهی و موافقت استاندار دولت تدبیر! شاهد معرفی برخی فعالین ضعیف و ضد دولت ستاد نماینده ها به عنوان گزینه مدیرکلی باشیم.

با ضعف نماینده عالی دولت در استان، دوباره این اداره کل به عرصۀ دخالت نمایندگان تبدیل شده است. با گذشت چند ماه از بازنشستگی مدیرکل فعلی، آموزش و پرورش استان، آقای استاندار که بارها با تحقیر مدیر کل آموزش و پرورش منصوب خودش، جلسات شورای آموزش و پرورش را با مهدکودک مقایسه کرده بود و باز هم مدیرکلش را توبیخ می کند حال با تسلیم در برابر نمایندگان، فعال انتخاباتی ستاد یکی از نمایندگان را به وزارتخانه معرفی کرده است و سرنوشت دانش آموزان یک استان، فدای این زد و بندهای سیاسی می شود.

ظاهرا برای استاندار خراسان شمالی، دولت و برنامه هایش اهمیتی ندارد. گویا ماندن در پست استانداری حتی بعد از ۱۴۰۰ برای او مهم تر از هر چیزی است. او تابع نظر نمایندگان است و  برایش لیست امید و انقلاب فرقی نمی کند. دیروز گزینه نمایندگان لیست امید را به عنوان مدیر کل معرفی کرد و امروز گزینه نمایندگان انقلابی را به وزارتخانه معرفی کرده است.

حال که مدیر کل آموزش و پرورش خراسان شمالی باز مثل سال ۹۷ ماه هاست بازنشسته شده است نحوه برخورد استاندار و همچنین وزرات آموزش و پرورش برای تعیین مدیرکل جدید به گونه ای است که انگار تعیین مدیرکلی همسوی دولت دکتر روحانی در آموزش و پرورش خراسان شمالی با داشتن بیش از ۳ هزار نیروی دکترا و کارشناس ارشد، قحط الرجال است.

اگر تتمه ای از رویکرد حامیان دولت نبود این نوشته در حالی صورت می گرفت که حال مدیرکل اموزش و پرورش در دولت تدبیر و امید، گزینه ای ضعیف و ضد دولت بود که برای استقبال از دولت انقلابی ۱۴۰۰ توسط منتقدان رئیس جمهور اداره می شد.

از آقای روحانی استدعا داریم اجازه ندهند وزیران و استاندارنش با پشت کردن به برنامه های دولت، با مخالفان دولت همدست شوند و اجازه ندهند آموزش و پرورش به عرصه تاخت وتاز فعالان ستادهای نمایندگان تبدیل شود و برای آموزش و پرورش خراسان شمالی گزینه ای انتخاب شود که علاوه بر توانمندی، حداقل دولت و برنامه هایش را قبول داشته باشد.

انتهای پیام

نظر شما