شناسهٔ خبر: 4407672 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

صلیب سرخ آماده اعزام دو هواپیمای حامل کمک های انسانی به یمن است

تهران-ایرنا-کمیته بین المللی صلیب سرخ از اعزام دو فروند هواپیما، حامل 48 تن تجهیزات پزشکی و دیگر کمک های انسان دوستانه به یمن در دو روز آینده خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری رویترز از دبی، از زمان آغاز حملات عربستان و گروهی از کشورهای تحت امر ریاض به یمن صدها نفر کشته و ده ها هزار نفر آواره شده اند.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) دیروز (دوشنبه) در مورد بروز فاجعه انسانی در یمن هشدار داد.

'جولیان هارنیس' (Julien Harneis) نماینده یونیسف اعلام کرد، جنگ و ناآرامی در یمن ده ها هزار خانواده را بی خانمان و آواره کرده و هزاران نفر را نیز در معرض ابتلا به انواع بیماری و سوء تغذیه قرار داده است.

نماینده یونیسف با بیان این که کودکان بی گناه بسیاری در خشونت های روزهای اخیر جان باخته اند، گفت: بیمارستان ها در یمن بمباران می شود و گروه های مسلح مدارس را اشغال کرده اند.

وی افزود: هزینه مواد غذایی و آب آشامیدنی در یمن به شدت افزایش یافته و این در حالی است که با آغاز دور جدید بحران داخلی در آن کشور، روند توزیع کمک های مالی دولت در میان یک سوم جمعیت فقیر یمن متوقف شده است.

ارسال کمک های انسان دوستانه کمیته بین المللی صلیب سرخ بارها به دلیل ناامن بودن آسمان یمن و ادامه حملات عربستان و کشورهای متخاصم ممکن نشده است. این کمیته همچنین برای یافتن هواپیمایی که به یمن پرواز کند با دشواری های زیادی روبروست.

'ماری کلر فگالی' (Marie Claire Feghali) سخنگوی صلیب سرخ نیز گفت، نخستین هواپیمای صلیب سرخ که در اردن بارگیری شده است با 16 تن تجهیزات پزشکی فردا (چهارشنبه) به یمن اعزام می شود. دومین هواپیما نیز که حامل تجهیزات پزشکی و دیگر نیازهای انسانی است روز پنجشنبه عازم آن کشور می شود.

برنامه اعزام این دو هواپیما با عربستان هماهنگ شده است. صلیب سرخ همچنان در حال رایزنی برای اعزام پزشک و جراح با قایق و از طریق جیبوتی به بندر عدن یمن است.

اروپام**9157**9053**1561**1517

نظر شما