شناسهٔ خبر: 44062553 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

استاندار کهگیلویه و بویراحمد:

محدودیت تامین اکسیژن برای بیمارستان‌های استان وجود ندارد

یاسوج- ایرنا- استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: هیچ محدودیتی برای تامین اکسیژن مورد نیاز بیمارستان های استان وجود ندارد و در این مدت بیش از سه برابر میزان اعلام شده مورد نیاز دانشگاه علوم پزشکی، اکسیژن وارد منطقه شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، حسین کلانتری روز شنبه در نشست استانی ستاد کرونا در یاسوج اظهار داشت: می توانیم به راحتی اکسیژن مورد نیاز استان را از استان های مجاور همچون اصفهان تهیه کنیم و حتی از ظرفیت های موجود در شهرستان هایی همچون گچساران و کهگیلویه بهره ببریم.

 رییس دانشگاه علوم پزشکی کهگیلویه و بویراحمد روز جمعه گذشته اعلام کرد که مهم تربن چالش در بیمارستان های استان بحث اکسیژن است.

کلانتری افزود: هیچ استثنایی در اجرای طرح محدودیت های هوشمند کرونا برای مردم و دستگاه ها وجود ندارد و با افراد متخلف در عدم رعایت پروتکل ها برخورد قانونی می شود.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد تصریح کرد: با هیچ دستگاه و یا مدیری تعارف نداریم و در این مدت نباید فراخوان برگزار شود.

کلانتری عنوان کرد: دستگاه ها بیشتر خدمات غیرحضوری و اینترنتی به مردم ارایه دهند.

وی با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۰ بیمار در بیمارستان شهید جلیل یاسوج بستری شده، تاکید کرد: وضعیت استان و شهرستان بویراحمد فوق قرمز است و باید در اجرای طرح محدودیت های جدید تمامی شهرستان ها دیده شوند.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد ابراز داشت: این محدودیت ها از سر ناچاری اعمال شده و این دو هفته بسیار حیاتی است و باید با اجرای موفق و با قاطعیت محدودیت های اعلام شده ویروس کرونا را کنترل کنیم.

کلانتری افزود: جامعه باید از افرادی که این پروتکل ها را رعایت نمی کنند مطالبه گری کنند و آن ها را انگشت نما کنند زیرا که همه ملزم به رعایت آن ها هستند.

وی گفت: با وجود هشدار ها هنوز هم شاهد برگزاری مراسمات شلوغ در آرامستان های استان هستیم که این وضعیت نگران کننده است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد گفت: تمامی خودروهای افرادی که در تشییع جنازه شرکت‌ می کنند، جریمه می شوند زیرا که برگزاری مراسمات در استان با بیش از ۱۵ نفر جمعیت ممنوع است.

کلانتری عنوان کرد: وضعیت بویراحمد و کهگیلویه قرمز، گچساران و چرام و باشت در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های لنده و بهمئی و دنا در وضعیت زرد هستند.

وی ابراز داشت: در شهر های زرد مشاغل ۱ و ۲ و ۳ فعالیت می‌کنند چنانچه مراجعان پروتکل‌ها را رعایت کنند به آن‌ها خدمات داده می شود و تنها فعالیت دسته چهارم مشاغل ممنوع است.

استاندار کهگیلویه و بپیراحمد تصریح کرد: تردد در منطقه زرد آزاد است و محدودیتی نیست و در این شهر ها ادارات با دو سوم نیروها فعالیت می کنند.

وی تاکید کرد: شهر های با وضعیت نارنجی مشمول ممنوعیت تردد می‌شوند از ۲۱ تا ۴ بامداد به غیر از کشیک‌ها و کارهای اداری تردد ممنوع است و تنها گروه شغلی یک حق فعالیت دارند و گروه شغلی دو و سه و چهار کاملا در این ۱۵ روز ممنوع است .

کلانتری تاکید کرد: ورود خودروها با پلاک غیر بومی به منطقه و خروج آن در منطقه نارنجی ممنوع است.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ورود پلاک‌های غیر بومی ممنوع و جریمه‌های سنگین ۵۰۰ هزار تومانی و یک میلیونی دارد.

وی عنوان کرد: در شهرهای قرمز استان تنها مشاغل گروه یک حق فعالیت دارند.

کلانتری با اشاره به طرح محله محور به نام حاج قاسم سلیمانی، گفت: این طرح با ۷ راهبرد در سراسر استان اجرایی می شود.

وی یکی از دلایل اصلی فوت بیماران کرونایی را مراجعه دیرهنگام بیماران به بیمارستان ها اعلام کرد و افزود: در این طرح شناسایی هر چه سریع تر بیماران کرونایی و یا افراد آسیب پذیر و در معرض خطر صورت می گیرد.

نظر شما