شناسهٔ خبر: 44060788 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بخش «سیدالشهدای مقاومت»

مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بخش سیدالشهدای مقاومت در جوار گلزار شهدای کرمان و مزار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی آغاز شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان امروز در آیین افتتاحیه مرحله دوم شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بخش سیدالشهدای مقاومت در جوار گلزار شهدای کرمان و مزار سپهبد شهید حاج‌قاسم سلیمانی اظهار داشت: هرچه بیشتر در زندگی، مبارزه و عمر حاج‌قاسم سیر می‌کنیم بیشتر به فضائلی می‌رسیم که این انسان الهی را به رتبه معنوی می‌ رساند. 

وی تصریح کرد: وقتی پازل‌های صدر اسلام را کنار هم قرار می‌دهیم، می‌بینیم حاج قاسم ویژگی‌های ارزشمند بزرگان صدر اسلام از جمله صداقت ابوذر، امانت سلمان، خضوع و اقتدار مالک اشتر، وفا و بصیرت حضرت ابوالفضل (ع)، ایستادگی در مسیر حق میثم تمار، انتقام‌گیری در جبهه حق مختار و ... در وجودش نهادینه شده است.

معروفی حاج‌قاسم را تربیت شده مکتب وحی، اهل بیت، مکتب عاشورا، انقلاب اسلامی و امامین انقلاب دانست و عنوان کرد: شهید حاج قاسم سلیمانی حقیقت انقلاب اسلامی است که مقام معظم رهبری ایشان را به عنوان مکتب معرفی کردند.

فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان با اشاره به اینکه شهید سلیمانی خود خروجی بسیج است، گفت: بسیج یک سازمان نظامی نیست بلکه یک فرهنگ و آرمان است و شهید سلیمانی یک بسیجی به تمام‌معنا است. 

وی خاطرنشان کرد: هیچ وقت حاج قاسم سلیمانی نگاه روی دوش، رتبه و فرماندهی خود نکرد و اصلا برای ایشان این مسائل ملاک نبود، بلکه ملاک ایشان فکر و ارزش الهی و انجام رسالت بود.

معروفی افزود: این یک جشنواره معمولی نیست و یک پیامد و خروجی دارد و خروحی آن ۴۱ سال مقاومت و ایستادگی است، بزرگ شدیم و اگر بزرگ نشده بودیم شقی‌ترین رئیس جمهور دنیا شخصا جرأت نمی‌کرد  دستور به شهادت رسیدن حاج‌قاسم ما را صادر کند.

برگ برنده‌‌ای برای سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی 

مهدی عظیمی‌میرآبادی دبیر شانزدهمین جشنواره بین‌المللی فیلم مقاومت بخش سیدالشهدای مقاومت اظهار داشت: بیش از ۱۰ هزار نفر از ۱۳۵ کشور و ۳۰ استان در بخش‌های مختلف از جمله فیلمنامه، مستند، انیمیشن، کلیپ و ...در  این جشنواره ثبت نام کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه ما خدمتگذار راه شهدا هستیم، افزود: یکی از اتقاقاتی که ما هر سال شاهد آن هستیم برگزاری رزمایش‌های بزرگ نظامی است که توسط نیورهای مسلح در کشور برگزار می‌شود، پیشنهاد می‌کنم یک رزمایش فرهنگی در کنار رزمایش نظامی دیده شود و آن هم رزمایش جهانی سینمایی مقاومت است.

عظیمی‌میرآبادی اظهار کرد: اگر 10 هزار نفر در دنیا فیلم ساخته باشند و به‌طور متوسط برای هر فیلم۱۰ نفر را در نظر بگیریم ۱۰۰ هزار نفر در این رزمایش شرکت کرده‌اند و چیزی حدود ۱۵۰ هزار نفر درگیر جشنواره بوده‌اند و این برگ برنده‌ای برای سینمای مقاومت و انقلاب اسلامی است.

تدوین 32 برنامه با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی هنری استان

محمدرضا علیزاده مدیرکل ارشاد شمال استان کرمان در این مراسم اظهار داشت: در کمیته فرهنگی و هنری مکتب حاج‌قاسم شاهد برنامه‌های متنوعی بوده‌ایم که ۳۲ برنامه با مشارکت دستگاه‌های فرهنگی هنری استان تدوین و برنامه‌ریزی شد.

وی عنوان کرد: از ۳۲ برنامه تدوین شده ۱۷ برنامه مورد تصویب و تایید ستاد هماهنگی و ترویج مکتب سرادر سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی قرار گرفت  که قرار است این ۱۷ برنامه با کمک ستاد و دستگاه‌های اجرایی، سپاه ثارالله استان و دستگاه‌های مرکزی مورد حمایت قرار گیرند و در ایام سالگرد شهادت سردار شاهد اجرای این برنامه‌ها خواهیم بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: این برنامه‌ها در حوزه‌های قرآنی، فیلم، تهیه مستند، مسابقات کتابخوانی، سرود و تئاتر برگزار خواهد شد که انشاءالله شاهد برنامه‌های فاخر در این حوزه‌ها خواهیم بود.

وی تاکید کرد: بنیاد فرهنگی روایت فتح و انجمن تئاتر انقلاب و دفاع مقدس یکی از حامیان حوزه تئاتر  رویداد ملی تئاتر سردار آسمانی هستند.

علیزاده گفت: تئاتر ملی سردار آسمانی به عنوان یک رویداد جریان‌ساز و مستقل کار خود را از سال گذشته شروع کرده است و فراخوان این جشنواره در سراسر کشور داده شده و تاکنون در بخش تئاتر خیابانی ۱۹۹ اثر رسیده که ۷۴ اثر به مرحله نهایی راه یافته که از این تعداد ۱۵ اثر برگزیده خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه در این جشنواره ۲۴ استان شرکت می‌کنند، تصریح کرد: در بخش تئاتر صحنه‌ای ۶۵ اثر به دبیرخانه جشنواره ارسال شده که از این تعداد ۱۳ اثر به مرحله نهایی راه یافته و ۵ اثر به عنوان اثر برگزیده انتخاب خواهند شد.

رونمایی از کانال محتوایی شبکه صالحین در کرمان

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان در مراسم رونمایی از کانال محتوایی شبکه صالحین با حضور نماینده ولی فقیه در استان اظهار داشت: اگر ما در حوزه فرهنگی نتوانیم جریان‌سازی در حوزه نظام تربیتی انجام دهیم کار ما ابتر می‌شود.

وی عنوان کرد: ما در سطح استان کرمان 2 هزار و ۴۰۰ پایگاه و ۳۵۰۰ مسجد داریم حلقه صالحین در مساجد راه‌اندازی شده‌اند و این به معنای این است که زیرساخت‌های لازم برای مباحث تربیتی وجود دارد.

معروفی با اشاره به اینکه محور نظام تربیتی ما در استان مورد تایید نماینده مقام معظم رهبری است، افزود: کسی در نظام تربیتی آتش به اختیار نیست که نظر خودش را اعمال کند، بلکه باید نظر دین، انقلاب، گفتمان اصلی انقلاب که همان گفتمان اهل بیت (ع) است دنبال شود. 

وی بیان داشت: امسال پیشنهاد دادم که برنامه‌های هفته بسیج، ناحیه محور باشد و سپاه محور نباشند و باید به این سمت حرکت کنیم.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در کرمان اظهار داشت: تربیت تعطیل بردار نیست و باید همیشه انسان توجه به تربیت داشته باشد و تربیت نیاز به پیگیری، ممارست و استمرار دارد.

وی عنوان کرد: ابرازهایی که ما تربیت و تعلیم را در دستور کار خود قرار می‌دهیم ممکن است این ابزارها  گاهی اوقات با توجه به شرایط تغییر پیدا کند که این امر طبیعی است.

علیدادی‌سلیمانی بیان داشت: به نظر می‌رسد استفاده از فضای مجازی خیلی صرفه‌جویی‌ها در آینده به وجود می‌آورد و جلساتی که نیاز نباشد در کنار هم به طور مستقیم باشیم حذف می‌شوند و از طریق فضای مجازی  سرعت انتقال مطالب ما بالا خواهد رفت.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان گفت: راه‌اندازی کانال باعث ایجاد زیرساخت در حوزه تعلیم و تربیت می‌شود و می‌توانیم حوزه‌های مختلف روند تعلیم و تربیت را به روزتر، قوی‌تر و مناسب با وقتمان  تنظیم کنیم.
انتهای پیام/80018/ق

نظر شما