شناسهٔ خبر: 44054289 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گفت و گوی وزیردفاع روسیه و نخست‌وزیر ارمنستان با محور قره‌باغ

مسکو - ایرنا - سرگئی شایگو وزیر دفاع روسیه با نیکول پاشینیان نخست وزیر ارمنستان دیدار کرد؛ مساله قره باغ و توسعه همکاریها و روابط روسیه و ارمنستان محور مذاکرات دو طرف را تشکیل می داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا از دفتر مطبوعاتی دولت ارمنستان، شایگو روز شنبه در ایروان با پاشینیان دیدار کرد و نخست وزیر ارمنستان در ابتدای این دیدار «واقارشاک هاروتیونیان»، وزیر دفاع جدید این کشور را به وی معرفی کرد.

نخست وزیر ارمنستان بر ضرورت اصلاحات در ارتش و نیروهای مسلح ارمنستان پس از جنگ اخیر در قره باغ تاکید کرد.

پاشینیان گفت: ما باید آنچه را که رخ داد به دقت مورد ارزیابی و تجزیه و تحلیل قرار دهیم و بدانیم در چه مورد و به چه علت اشتباه کردیم، چه باید کرد و چه درس هایی می توان از این وضعیت گرفت. در مجموع کاملا بدیهی است که ما دربرابر ضرورت اصلاحات در ارتش ارمنستان قرار داریم.

وی افزود: بسیار مهم است که بدون نقض سنت ها در ارتش، تاکتیک ها و استراتژی جدید برای موفقیت نیروهای مسلح ارمنستان تعیین کرد و بکار گرفت.

نخست وزیر ارمنستان سپس ابراز امیدواری کرد که روابط روسیه و ارمنستان در عرصه نظامی و صنایع دفاعی توسعه و تحکیم بیابد.

سرگئی شایگو ویر دفاع ارمنستان هم گفت که انتظار می رود اقدامات گسترده ای برای تقویت صلح و آرامش در قره باغ انجام بگیرد.

وی خاطرنشان کرد که در زمان حاضر هدف جلوگیری از تکرار جنگ و خونریزی در قره باغ است.

به گزارش رسانه های روسی، هیاتی متشکل از سرگئی لاوروف وزیر امور خارجه و چند تن دیگر از مقام های روسیه امروز وارد ایروان شد و قرار است با نخست وزیر ارمنستان دیدار و گفت و گو کند.

روسیه هفته گذشته در چارچوب توافق با ارمنستان و جمهوری آذربایجان، واحدهای صلحبان به قره باغ اعزام کرده و قرار است در مجموع یکهزار و ۶۰۰ نیروی نظامی روس در این منطقه مستقر شوند.  

به ابتکار روسیه، روز دهم نوامبر (۲۰ آبان) سندی برای تحقق آتش‌بس کامل و رفع تمام خصومت‌ها در منطقه درگیری قره‌باغ به امضای «علی‌اف»، «پاشینیان» و «پوتین» رسید.

نظر شما