شناسهٔ خبر: 44047944 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

اختصاصی ایرنا؛

رییس اتاق اصناف : واحدهای صنفی متخلف البرز پلمب می شوند

کرج - ایرنا - رییس اتاق اصناف البرز با اشاره به آغاز محدودیت های ۲ هفته ای کرونایی در کشور و استان ، اعلام کرد: واحدهای صنفی متخلف از امروز شنبه پلمب خواهند شد.

صاحب‌خبر -

بهروز حصاری در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: باتوجه به مصوبات ستاد ملی کرونا مبنی بر تعطیلی واحدهای صنفی غیرضرور از امروز در مناطق قرمز این استان ، واحدهای صنفی متخلف که از این قانون تمرد کنند، مشمول اعمال قانون می شوند.

 وی اضافه کرد:  تیم های بازرسی اتاق اصناف با همکاری بازرسان قرارگاه شهید نبی سلگی از واحدهای صنفی استان البرز بازدید به عمل آورده  و چنانچه واحد صنفی از مصوبه شورای ملی مقابله با کرونا تخطی کند، تعطیل خواهد شد.

حصاری گفت:  واحدهای صنفی ضروری با رعایت پروتکل های بهداشتی فقط مجاز به فعالیت هستند که این واحدها نیز باید قبل از  ساعت ۲۱ (شروع ساعت منع تردد) نسبت به تعطیلی واحد صنفی خود اقدام کنند.

وی برخی واحدهای صنفی گروه سه و چهار را شامل  پاساژهای سرباز و سربسته، بازارهای سرپوشیده، مراکز خرید و فروش بزرگ غیر مواد غذایی و بازارهای موقت، بازارها و نمایشگاه های فروش انواع خودرو ، مراکز شماره گذاری اتومبیل،  آرایشگاه های مردانه، مراکز فروش لوازم آرایشی و بهداشتی، مراکز فروش فرش و موکت، لوازم خانگی، پارچه، پرده، مبلمان، تزیینات داخلی ساختمان،  مراکز فروش کادویی ، اسباب بازی ، لوازم التحریر، مراکز فروش انواع پوشاک ، کیف و کفش ، خرازی ، خیاطی ، آتلیه و عکاسی و آژانس مشاور املاک برشمرد. 

رییس اتاق اصناف البرزافزود:  همچنین خدمات چاپ دیجیتال، مراکز تهیه و طبخ غذا با پذیرش مشتری، قهوه خانه ها با عرضه مواد دخانی، قنادی و شیرینی پزی تر و خشک،آب میوه،بستنی فروشی و مشاغل مشابه، تالارهای پذیرایی ، رستوران ها (شامل بیرون بر نمی شود)، آرایشگاه های زنانه و سالن های زیبایی،  چایخانه ها و قهوه خانه ها با عرضه مواد ، طلا وجواهر و فروش تلفن همراه از دیگر مشاغل مشمول تعطیلی ۲ هفته جاری است.

حصاری یادآورشد که واحدها صنفی مجاز به فعالیت شامل عرضه مایحتاج و ارزاق عمومی مانند نانوایی ها، فروشگاه های زنجیره ای، خواربار فروشان، سوپرمارکت داران، فروشگاه های عرضه گوشت و مرغ و دیگر صنوف مرتبط با عرضه ارزاق عمومی ، مراکز تهیه، تولید و توزیع مواد غذایی آماده و بیرون بر، تعمیرگاه های انواع خودرو و لوازم خانگی، الکتریکی و الکترونیکی ، فروشگاه های انواع قطعات و لوازم یدکی ،فروشگاه های انواع مصالح ساختمانی و آهن آلات ،کارگاه های صنعتی(مانند جوشکاری و تراشکاری و مشابه آن) ،چاپخانه ها ، خشکشویی ها و خدمات تعمیرات تلفن همراه  بوده که از این محدودیت ها مستثنی هستند.

وی دربخش دیگری ازسخنان خود به آمار طرح  فعالیت واحدهای صنفی  تا ساعت ۱۸ نیز  اظهارداشت:  در اجرای این طرح که از ۲۰ آبان ماه اجرایی شده بیش از ۱۲ هزار واحد صنفی که به مصوبات مربوطه ستاد کرونا در این زمینه عمل نکرده بودند ، اخطار گرفتند.

وی افزود: همچنین طی این مدت نیز ۲۴۵ واحد صنفی متخلف نیز اخطار کتبی دریافت کردند.

رییس اتاق اصناف البرز یادآورشد که عمده تخلفات این واحدها سرپیچی از قانون تعطیلی ساعت ۱۸، گران فروشی و  عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی بوده است .

وی تاکید کرد که همه باید برای شکست زنجیره ویروس کرونا همکاری کنند و با توجه به این شرایط چنانچه دستور توقف فعالیت و یا محدودیت واحدصنفی توسط ستاد کرونا صادر می شود اصناف خود را  مکلف به اجرای آن بدانند.

بیش از ۱۲۰ هزار واحد صنفی در استان البرز فعالیت می کنند.

نظر شما