شناسهٔ خبر: 44041206 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

علی اف: آذربایجان حق اقدام نظامی در قره‌باغ را داشت

رئیس‌جمهور آذربایجان با استناد به قوانین بین‌المللی، حق کشورش برای توسل به راهکار نظامی در مناقشه قره‌باغ را محفوظ دانست.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، رئیس جمهور آذربایجان اعلام کرد کشورش مطابق با قوانین بین المللی حق توسل به راهکار نظامی در مناقشه اخیر در قره باغ را داشته است.

الهام علی اف روز جمعه اعلام کرد توافق نامه سه جانبه روسیه و آذربایجان و ارمنستان در مورد توقف جنگ در قره باغ کوهستانی کاملاً با منافع آذربایجان مطابقت دارد. رئیس جمهور آذربایجان تاکید کرد: پس از [امضای آتش بس] ما مسیر توسعه خود را تسریع خواهیم کرد. ما در میدان جنگ به اهداف خود رسیده ایم. سربازان و افسران ما قدرت خود را نشان داده اند. ما قدرت خود را در صحنه سیاسی نشان داده ایم و بیانیه سه جانبه به طور کامل منافع ما را برآورده می‌کند.

رئیس جمهور آذربایجان با تاکید بر اینکه قوانین بین المللی از باکو برای اقدام نظامی در قره باغ حمایت می‌کنند، تصریح کرد جمهوری آذربایجان با کسب یک پیروزی چشمگیر در میدان جنگ، در صحنه سیاسی به هدف خود رسید.

در ۱۰ نوامبر، ولادیمیر پوتین، الهام علی اف و نیکول پاشینیان- سران روسیه، جمهوری آذربایجان و ارمنستان- بیانیه مشترکی در مورد توقف کامل جنگ در قره باغ کوهستانی امضا کردند. بر اساس این بیانیه، ارمنستان و جمهوری آذربایجان قرار است پیشروی در مواضع اشغال شده خود را متوقف کنند، تعدادی از مناطق تحت کنترل باکو قرار گیرند، تبادل زندانیان اجرا شود و نیرو‌های حافظ صلح روسیه در مناطق مورد مناقشه مستقر شوند.

جمهوری آذربایجان و ارمنستان بر سر منطقه قره باغ کوهستانی مناقشه‌ای چند دهه‌ای را دنبال می کنند.

انتهای پیام/

نظر شما