شناسهٔ خبر: 44037017 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

در گفتگو با دانشجو مطرح شد

برنامه خاصی برای توسعه کسب‌وکار با شرایط نامساعد اقتصادی نیست / پشتکار مهم‌تر از سرمایه

مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: شرایط نامساعد اقتصادی نمی گذارد برای توسعه کسب وکار برنامه ریزی ثابت و پایداری را داشت.

صاحب‌خبر -
حبیب خیری مدیرعامل شرکت «نیکان دام آروین» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجو گفت: شرکت ما از سال ۹۰ کار خود را شروع کرده و در حوزه محصولات طیور و تجهیزات مدرن مرتبط با پرورش طیور، مکمل و کنسانتره فعالیت می‌کند که مورد آخر شامل دام هم می‌شود.

خیری بیان کرد: این شرکت توسط گروهی از متخصصان دانشگاه تهران به منظور تامین و تولید تجهیزات، اقلام خوراکی و دانش فنی و مدیریتی مورد نیاز صنعت دام و طیور کشور تاسیس شده و در حال حاضر به تولید انواع سالن‌های مرغداری و دامداری با استفاده از ساندویچ پانل، دانخوری بشقابی، آبخوری نیپل، قفس، آسیاب، میکسر، انتقال دان، دستگاه جوجه‌کشی، هیتر کوره‌ای و هیتر موشکی، واردات تجهیزات مرتبط با سیستم تهویه نظیر سیستم مه‌پاش و هواکش اشتغال دارد.

وی افزود: این شرکت با تامین مواد اولیه و اقلام خوراکی مورد نیاز کارخانجات خوراک دام و طیور، شرکت‌های بازرگانی و نیز دامداران و مرغداران به قیمت مناسب و دست اول نقش مثبتی در تامین اقلام مورد نیازصنعت دام و طیور کشور ایفا کرده و با در اختیار داشتن دانش روز دامپروری به واسطه حضور متخصصان برجسته، توانایی طراحی و اجرای انواع مزارع پرورش دام و طیور داراست و مشاوره‌های تخصصی مورد نیاز را نیز ارائه می‌کند.

وی بیان کرد: در کل ایران نمایندگی داریم و مهم‌ترین وجه تمایز ما این است که نیاز‌های مشتری را می‌سنجیم و متناسب با آن محصول آماده می‌کنیم.

خیری در مورد چشم‌انداز شرکتش اظهار داشت: در حال حاضر به دلیل شرایط نامساعد اقتصادی برنامه خاصی برای توسعه کسب‌وکارمان نداریم، اما در طولانی مدت سعی داریم که به غیر از طیور، محصولات مربوط به دام را نیز تولید کنیم.

وی در مورد چالش‌ها و مشکلات شرکت نیز گفت: نوسانات عجیب و غریب قیمت ارز موجب شده که وضعیت بازار حتی برای فردا هم قابل پیش‌بینی نباشد. سیاست ۶ ماهه بعدی دولت مشخص نیست و به همین دلیل هم نه ما می‌توانیم برنامه‌ای برای آینده‌مان داشته باشیم و نه مشتریان‌مان.

وی همچنین در مورد حامیان شرکتش بیان کرد: از آنجا که عضو پارک علم و فناوری دانشگاه تهران هستیم، از حمایت‌های پارک و معاونت ریاست جمهوری بهره‌مند شده‌ایم.

مدیرعامل شرکت نیکان دام آروین به کسب‌وکار‌های نوپا توصیه می‌کند: خیلی صبور باشند، تلاش کنند و جا نزنند. نکته مهم بعدی این است که اول نیاز بازار را بسنجند و براساس آن کسب‌وکار راه بیندازند.

وی افزود: نکته مهم دیگر این است که خیلی‌ها برای راه انداختن کسب‌وکار خود به دنبال کار و سرمایه هستند؛ در حالی که این کار اشتباه است. باید پشتکار داشته باشند و کسب‌وکار خود را با صبوری راه بیندازند، سرمایه خیلی راحت‌تر از آنچه که فکر می‌کنند، جذب می‌شود.

نظر شما