شناسهٔ خبر: 44032546 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

با همکاری دانشگاه‌های ایرانی؛

اتاق فلسفه اسلامی در دانشکده علوم اجتماعی بلاروس تاسیس می شود

تهران- ایرنا- با همکاری دانشگاه‌های ایرانی، "اتاق فلسفه اسلامی" در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس تاسیس می‌شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش پنجشنبه شب ایرنا، سعید یاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در بلاروس به مناسبت روز جهانی فلسفه با حضور در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی این کشور با وادیم گیگین رئیس این دانشکده دیدار و درخصوص راهکارهای توسعه همکاری‌های علمی و آموزشی بین دو کشور در رشته فلسفه تبادل نظر کرد.

در این دیدار توافق شد با همکاری دانشگاه‌های ایرانی، "اتاق فلسفه اسلامی" در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی دانشگاه دولتی بلاروس تاسیس شود.

طرفین همچنین درخصوص تبادل استاد و دانشجو، مبادله کتاب و متون درسی، برگزاری دوره های آموزشی مشترک، برگزاری نشست های علمی و انجام پروژه های تحقیقاتی بین دانشگاه‌های ایرانی و دانشگاه دولتی بلاروس در حوزه فلسفه اسلامی رایزنی کردند.

در ادامه این برنامه یاری در نشستی با اساتید دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی درخصوص مکاتب مختلف فلسفه اسلامی و نقش دانشمندان و دانشوران ایرانی در رشد و بالندگی فلسفه اسلامی سخنرانی کرد.

آخرین برنامه سفیر ایران در دانشکده فلسفه و علوم اجتماعی، بازدید از کتابخانه مرکزی این دانشکده و اهداء بیش از ۷۰ جلد از آثار اندیشمندان ایرانی در حوزه فلسفه و علوم اجتماعی به زبان های روسی و انگلیسی به این کتابخانه بود.

در میان آثار اهدا شده کتابهایی در ارتباط با سیاست و حکومت در اسلام و مکاتب مختلف فلسفه اسلامی (فلسفه مشاء، فلسفه اشراق و حکمت متعالیه) از حضرت امام خمینی(ره)، علامه محمد حسین طباطبایی، استاد شهید مرتضی مطهری، دکتر حسین نصر وجود داشت.

نظر شما