شناسهٔ خبر: 44032253 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان مطرح کرد:

قرنطینه خانگی مبتلایان کرونا بزرگترین معضل سمنان/ کاهش ابتلا به کرونا ویروس در هفته آتی با اجرای دقیق محدودیت ها

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان گفت: آمارها نشان از این دارند که در یک موج بلند قرار داریم و وضعیت مطلوب نیست؛ با اجرای موفق و کامل محدودیت ها امکان دارد بتوانیم طی یک هفته آینده به ثبات و سپس به سمت کاهش موارد ابتلا دست پیدا کنیم.

صاحب‌خبر -
به گزارش ایلنا از سمنان، نوید دانایی ضمن بیان اینکه در حال حاضر کل بستری ها در بیمارستان های مجموعه دانشگاه علوم پزشکی سمنان و بیمارستان شفا ۲۹۹ نفر است، افزود: تا به امروز و از ابتدای همه گیری کرونا در شهرستانهای تحت پوشش این دانشگاه مجموعا ۴۹۵ نفر بر اثر ابتلا به این بیماری فوت کردند.

وی یادآور شد: از ابتدای شروع شیوع بیماری تا به امروز ، ۳ هزار و ۵۰۳ نفر نیز با ابتلای قطعی به کرونا در  شهرستان های زیر مجموعه این دانشگاه شناسایی شدند.

دانایی تصریح کرد: ۸ هزار و ۴۵۳ نفر نیز به صورت سرپایی با جواب تست مثبت در این مجموعه های تحت مدیریت این دانشگاه شناسایی شدند.

وی با اشاره به اینکه از امروز تا ۳ هفته آتی احتمالا موارد مرگ و میر افزایش پیدا خواهد کرد، خاطر نشان کرد: طرح محله محور با عنوان مدیریت و کنترل کووید ۱۹ به صورت محله محور و خانه محور بر پایه هر خانه یک پایگاه سلامت اجرا می شود‌.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی سمنان، در بهترین شکل اجرای این طرح یک ماه آینده ۳۰ درصد بستری و ۱۰ درصد مرگ و میر کاهش و طی سه ماه آینده ۵۰ درصد بستری و ۴۰ درصد مرگ و میر کاهش خواهد یافت.

وی ادامه داد: ارائه مراقبت‌ها و خدمات بهداشتی، شناسایی زودهنگام بیماری و توسعه درمان سرپایی و ارتقاء خدمات بیمارستانی از جمله اهداف این طرح است.

دانایی اضافه کرد: ظرفیت تست های کرونا را به ۲ برابر افزایش دادیم و در تلاشیم تا با راه اندازی آزمایشگاه دوم، این ظرفیت را به ۴ برابر افزایش دهیم.

نوید دانایی گفت: میانگین سن مرگ و میر امروز ۷۲ سال است که حفظ و صیانت از این گروه و افراد پر خطر، می تواند در کاهش مرگ و میر موثر باشد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اظهار داشت: امروز قرنطینه خانگی بزرگترین معضل ماست؛ برخی از افراد دارای تست مثبت تا ۲ هزار کیلومتر بر اساس ردیابی ها جابه جا شدند.

وی گفت: تا زمانی که واکسن مورد تایید و موثر وارد بازار نشود و واکسیناسیون عمومی صورت نگیرد با این بیماری مواجه هستیم و باید در اجرای این طرح اهتمام ویژه تری داشته باشیم.

نظر شما