شناسهٔ خبر: 44031792 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

اتحادیه عرب سفر پمپئو به جولان اشغالی را محکوم کرد

دبیرکل اتحادیه عرب سفر وزیر خارجه آمریکا به شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری و جولان اشغالی را محکوم و آن را نقض آشکار قوانین بین‌المللی عنوان کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از  اسپوتنیک، «احمد ابوالغیط» دبیر کل اتحادیه عرب امروز (پنج‌شنبه) سفر «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا به جولان اشغالی و شهرک‌های صهیونیست‌نشین کرانه باختری را محکوم و آن را نقض صریح قوانین بین‌المللی دانست.

او گفت: این اقدام مایک پمپئو عامل تشویق دولت راستگرای اسرائیل برای نقض هر چه بیشتر حقوق فلسطینیان و مانع بزرگی در مسیر راه‌ حل تشکیل دو دولت است.

دبیرکل اتحادیه عرب افزود: پمپئو از شهرک‌هایی دیدن کرده است که سازمان ملل و همه مجامع بین‌المللی ساخت آن‌ها را غیرقانونی و اشغالگری می‌دانند و اصرار دولتمردان آمریکایی برای جلب رضایت حامیان شهرک‌سازی در اسرائیل هیچ خدمتی به برقراری صلح نمی‌کند.

منبعی مسئول در دبیرکلی اتحادیه عرب اعلام کرد: ابوالغیط این اقدام بی سابقه از جانب مسئول عالی رتبه آمریکایی را محکوم و تاکید کرد که دیواری از قطعنامه‌های بین المللی در مقابل تصمیم اسرائیل برای شهرک سازی‌های بیشتر قرار می‌دهد و هر تغییری در اراضی اشغالی را هرگز نمی‌پذیرد.

این منبع افزود: اصرار مسئولان آمریکایی برای جلب رضایت برای اقدام شهرک سازی صهیونیست‌ها هرگز به صلح کمکی نمی‌کند و کرانه باختری و جولان بر اساس قطعنامه‌های سازمان ملل اراضی اشغالی محسوب می‌شوند و هرگز وضع قانونی آنان با بازدید و سفر هیچ مسئولی تغییر نخواهد کرد.

دبیر کل اتحادیه عرب از جامعه جهانی خواست مسئولیت هرگونه تلاش در آمریکا و رژیم صهیونیستی برای بازی با اساس آنچه راه حل تشکیل دو دولت برای اهداف صرفا داخلی است، را بپذیرند.

وزیر خارجه آمریکا عصر چهارشنبه وارد تل آویو شد و از برخی از شهرک‌های صهیونیست نشین در کرانه باختری و جولان اشغالی بازدید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما