خبرگزاری ایسنا: اینستاگرام اوایل امسال قابلیت جدیدی به نام "گایدز" عرضه کرد که به سازندگان محتوا اجازه می داد در یک تب اختصاصی در پروفایل کاربری خود به اشتراک توصیه ها، منابع و سایر محتوای طولانی بپردازند اما اکنون این قابلیت برای همه کاربران این اپلیکیشن قابل دسترس خواهد بود.
قابلیت گایدز در ابتدا برای گروهی از سازندگان فعال بود که محتوای مربوط به سلامت روان و رفاه را منتشر می کردند اما اکنون اینستاگرام اعلام کرده که این قابلیت برای همه کاربران موجود خواهد بود و گایدز دربرگیرنده انواع محتوا می شود.
هدف از طراحی فورمت گایدز فراهم کردن راهی برای سازندگان و بازاریابان اینستاگرام برای اشتراک گذاری محتوای طولانی در این شبکه اجتماعی است که تاکنون عمدتا روی مدیاهایی نظیر تصاویر و ویدیوها متمرکز بوده است. گایدز اینستاگرام می تواند بیشتر شبیه یک پست وبلاگ باشد زیرا شامل متن به همراه عکسها، گالریها و ویدیوهایی است که موضوع مورد بحث را به تصویر می کشند.
این قابلیت می تواند مدت زمانی که کاربران در اینستاگرام سپری می کنند را افزایش دهد زیرا کاربران ناچار نخواهند بود برای دسترسی به پستهای مورد نظرشان از طریق لینک قرار گرفته در صفحه سازنده محتوا یا لینک ارایه شده در استوریهای سازنده، به وب سایتها و وبلاگها بروند.
با توسعه بخشهای محصولات، مکانها و پستها، گایدز اینستاگرام اکنون می تواند حوزه های بیشتری را تحت پوشش قرار دهد. اینستاگرام می گوید استفاده از این قابلیت را راحتتر کرده است و ممکن است راهنمای محصولات در داخل بخش جدید خرید در این پتلفرم هم قرار بگیرد.
بازدیدکنندگان گایدز می توانند گایدز را در استوریها و دایرکتها به اشتراک بگذارند و دسترسی شان را توسعه بیشتری دهند.
همچنین اینستاگرام قابلیت جست و جو را آپدیت کرد و کاربران می توانند نامها، نام کاربری، هشتگها و مکانها را جست و جو کنند. با تغییراتی که در بخش جست و جو انجام گرفته است، کاربران می توانند کلید واژه را در کادر جست و جوی اینستاگرام وارد کرده و محتوای مربوط به آن را در نتایج جست و جو مشاهده کنند.
بر اساس گزارش تک کرانچ، اینستاگرام اعلام کرده که آپدیت جست و جو به انگلیسی برای همه کاربران در کانادا، آمریکا، انگلیس، استرالیا، نیوزیلند و ایرلند موجود است و قابلیت گایدز برای همه کاربران توسعه پیدا کرده است.