شناسهٔ خبر: 44007951 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

اعمال قانون در انتظار متخلفان از محدودیت های کرونایی

آذر اسفندیاری

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی با اشاره به اینکه سلامت مردم اولویت است، گفت: در صورت هر گونه تخلف از محدودیت هایی کرونایی پیش رو، درخصوص متخلفان اعمال قانون صورت می‌گیرد.

صاحب‌خبر -

سرهنگ علی حسینی در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص اعمال محدودیت‌های تردد در شهر اراک بیان کرد: محدودیتی که برای ۲۸ تا ۳۰ آبانماه در مراکز استان ها از جمله شهر اراک از ساعت ۱۰ صبح مدنظر بود، لغو شد چراکه برخی از افراد در مسافرت بودند و اجازه داده شد که محدودیت‌ها از صبح شنبه اول آذرماه در مبادی ورودی و خروجی شهرها انجام شود.

وی با بیان اینکه از اول آذرماه شهرها به سه دسته قرمز، نارنجی و زرد تقسیم‌بندی می‌شوند، افزود: براساس این تقسیم‌بندی و اجرای طرح محدودیت تردد که ویژه وسایل نقلیه شخصی، پلاک بومی و غیر بومی می‌شود، ورود خودروهای غیربومی به شهرها و خروج خودروها با پلاک بومی از شهرها کاملا ممنوع است و متخلفان در شهرهای دارای وضعیت قرمز یک میلیون تومان و در شهرهای با شرایط نارنجی ۵۰۰ هزار تومان جریمه لحاظ می‌شود.

حسینی تصریح کرد: در این طرح علاوه بر حضور فیزیکی پلیس در مبادی ورودی و خروجی، از دوربین‌های نظارتی نیز برای کنترل تردد استفاده می‌شود .

به گفته وی، اعمال جریمه یک میلیون تومانی برای خروج خودروهای با پلاک بومی از شهرهای قرمز هر ۲۴ ساعت یکبار در صورت مشاهده پلیس و یا دوربین‌ها انجام خواهد شد.

وی در خصوص تردد کادر درمان، بیان کرد: کادر درمان برای خروج یا ورود به شهر با نشان دادن مدارک شناسایی مشمول محدودیت و ممنوعیت نمی‌شوند، همچنین برای جلوگیری از ثبت جریمه توسط دوربین باید قبل از تردد، موضوع را به مراجع ذیربط مانند استانداری اعلام کنند تا پلیس در جریان قرار گیرد و اعمال قانون نشوند.

رئیس پلیس راهور فرماندهی انتظامی استان مرکزی با تاکید بر اینکه حمل و نقل عمومی در شهرها فعال است و بهتر است که شهروندان به جای خودروی شخصی از ناوگان حمل و نقل عمومی استفاده کنند، افزود: در این طرح فقط ورودی و خروجی شهرها تحت نظارت است و در شهرها امکان تردد وجود دارد.

حسینی تصریح کرد: اعلام محدودیت‌های تردد در نوروز بسیار خوب بود و امیدواریم که در این طرح نیز همراهی مردم را داشته باشیم چراکه پلیس تمایل و علاقه ای به جریمه ندارد اما سلامت مردم در اولویت است و اگر تخلفی صورت گیرد قطعا اعمال قانون انجام می شود.

انتهای پیام

نظر شما