شناسهٔ خبر: 43992825 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

عمویی:

موافقت کمیسیون امنیت ملی با کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم ها

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با اشاره به تصویب کلیات طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها گفت: کمیسیون وارد بررسی جزئیات این طرح شد.

صاحب‌خبر -

ابوالفضل عمویی در گفت وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان با اشاره به جلسه امروز کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: در جلسه امروز کمیسیون طرح اقدام راهبردی برای لغو تحریم‌ها با حضور مسئولانی از وزارت خارجه و سازمان انرژی اتمی مورد بحث و بررسی قرار گرفت که بعد از تصویب کلیات وارد بررسی جزییات شدیم.


سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی تحولات قره باغ در جلسه امروز کمیسیون اظهار داشت : با توجه به صدور  بیانیه آتش‌بسی بین ارمنستان و آذربایجان، صادر قرار شد این موضوع همچنان در دستور کار  کمیسیون باقی بماند و پیگیری شود.

وی با اشاره به حضور وزیر اطلاعات در جلسه امروز کمیسیون برای پاسخگویی به سوالات نمایندگان گفت: در ابتدا سوال  علیرضا نظری نماینده مردم خمین درباره حادثه‌ای که در سایت هسته‌ای نطنز رخ داده بود، مطرح شد که وی در نهایت اعلام کرد که از پاسخ‌های وزیر اطلاعات قانع شده است .

سخنگوی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در ادامه سوار محمدرضا میرتاج‌الدینی درباره حضور شرکت‌های خارجی در معادن استان آذربایجان شرقی از وزیر اطلاعات مطرح شد و وی نیز اعلام کرد که توضیحات علوی قانع شده است .

وی اضافه کرد: همچنین سوال حسینی‌کیا درباره ضرورت ممانعت از خروج افراد متهم به مسائل مالی و اقتصادی از کشور از وزیر اطلاعات مطرح شد.


عمویی با اشاره به طرح سه سوال کریمی قدوسی نماینده مردم مشهد از وزیر اطلاعات خاطر نشان کرد : یک مورد از این سوالات درباره بحث نفوذ بود که بعد از پاسخ های وزیر ،کریمی قدوسی اعلام کرد از پاسخ‌های علوی قانع نشده است  و این سؤالات برای طرح در صحن علنی مجلس به هیئت رئیسه ارجاع شد.

پایان پیام/33

نظر شما