شناسهٔ خبر: 43992811 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

عملکرد سازمان زندان‌ها در کمیسیون اصل۹۰ بررسی شد

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس از ارائه گزارش عملکرد سازمان زندان‌ها و بررسی عملکرد این سازمان و اقدامات تامینی و تربیتی کشور از سوی نمایندگان قوه مقننه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش برنا، علی خضریان روز سه‌شنبه در جمع خبرنگاران در تشریح جلسه عصر سه‌شنبه کمیسیون اصل ۹۰ قانون اساسی مجلس شورای اسلامی گفت: رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور به همراه مدیران این مجموعه در راستای تشریح عملکرد این سازمان در جلسه امروز کمیسیون حضور داشتند.

سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس افزود: در این جلسه کیفیت و نحوه اجرای قوانین مصوب از جمله قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور، تکالیف مندرج در قانون برنامه ششم توسعه، موضوعاتی نظیر تفکیک و طبقه‌بندی زندانیان، آموزش زندانیان واجد شرایط، رفع مشکل معیشتی خانواده‌های زندانیان بی‌بضاعت با همکاری کمیته امداد و تسهیل بازگشت محکومان پس از تحمل کیفر به زندگی شرافتمندانه و رفع موانع اشتغال آنان از جمله دغدغه‌های اعضای کمیسیون بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

خضریان بررسی وضعیت زندان‌ها از حیث میزان اعتبارات، تعداد جمعیت زندانیان، اجرای پروتکل‌های بهداشتی و اقدامات فرهنگی، فعال‌سازی کمیسیون عفو و بخشودگی، متناسب‌سازی میزان وثیقه‌ها و جرائم و غیره را نیز از دیگر دغدغه‌های اعضای کمیسیون برشمرد که درخصوص آنها بحث و تبادل‌نظر صورت گرفت.

وی ادامه داد:  مسئولان سازمان زندان‌ها هم ضمن ارائه گزارش از عملکرد این مجموعه، نیازها و دغدغه‌های کنونی در راستای ارتقاء سطح نگهداری زندانیان را مطرح کردند. همچنین مقرر شد اعضای کمیسیون از مجموعه زندان‌های کشور بازدید کنند.

بیشتر بخوانید:

برچسب‌ها:

نظر شما