شناسهٔ خبر: 43979025 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

توسعه همکاری وزارت دفاع و شهرداری تهران

وزارت دفاع و شهرداری تهران تفاهمنامه ساخت تجهیزات امداد هوایی و اطفا حریق امضا کردند.

صاحب‌خبر -
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
امیر حاتمی در مراسم امضای تفاهم نامه وزارت دفاع و شهرداری تهران گفت: با شهرداران شهر‌ها در حوزه املاک و مسائل شهری همکاری می‌کنیم.

وی ادامه داد: در این تفاهم نامه نیز از طرف دولت مسئولیت‌هایی را در زمینه اطفای حریق و امداد هوایی به عهده می‌گیریم و قرار شد مرکز اطفا تشکیل دهیم که می‌تواند مرکزی برای امداد هوایی هم باشد.

وزیر دفاع افزود: مجموع صنایع دفاع یک مجموعه دانش بنیان است و از طریق مرکز فناوری وزارت دفاع می‌تواند در حوزه‌هایی کمک رسانی کند و حوزه مهار آتش سوزی هم حوزه‌ای است که وزارت دفاع توانایی انجام آن را دارد.

امیر حاتمی گفت: در امداد هوایی لازم است خلبانان آموزش‌هایی ببینند چرا که پرواز بر فراز شهر‌ها با هدف امداد یا خاموش کردن آتش سوزی نیاز به تخصص‌های ویژه دارد و در این زمینه نیز آموزش‌های لازم را ارائه خواهیم کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدوارم هیچ حادثه‌ای در تهران اتفاق نیفتد، اما اگر حادثه‌ای رخ داد باید آمادگی لازم را داشته باشیم.
<div id="video-display-embed-code_329843" ><script type="text/JavaScript" src="irinn.ir/fa/news/play/embed/804415/329843?width=400&height=300"></script></div>
 
آقای پیروز حناچی در مراسم امضای تفاهم نامه شهرداری تهران با وزارت دفاع درباره پادگان ۰۶ ارتش افزود: تلاش می‌کنیم که نگرانی‌های آن‌ها را برطرف کنیم و طرح پادگان ۰۶ براساس برنامه پیش برود.

استفاده از ظرفیت‌های وزارت دفاع برای امداد هوایی

وی با اشاره به امضای تفاهم نامه با وزارت دفاع گفت: خدمت امیرحاتمی رسیدیم تا با استفاده از ظرفیت‌های وزارت دفاع، ایمنی شهر تهران را بالا ببریم، در این حوزه خلاء‌هایی وجود دارد که یکی از آن‌ها امداد و اطفای هوایی و لزوم رسیدگی به حادثه دیدگان در شهر به وسیله امداد هوایی است.

آقای حناچی تصریح کرد: در این زمینه همکاری‌های خوبی پیش از این با وزارت دفاع داشتیم، اما با این تفاهم نامه این همکاری‌ها ابعاد گسترده‌ای پیدا می‌کند.

وی گفت: بخشی از این همکاری‌ها مربوط به ساخت تجهیزات مورد نیاز برای شهرداری در صنایع وزارت دفاع است که یکی از این تجهیزات مربوط به حوزه رباتیک و تجهیزات کنترل از راه دور است و بنای ما توسعه همکاری‌ها با وزارت دفاع و استفاده از ظرفیت‌های موجود برای شهرداری تهران است.
 
این تفاهم نامه همچنین شامل بهره مندی مدیریت شهری شهر تهران از ظرفیت‌ها و توانمندی‌های سازمان‌های تابعه وزارت دفاع، پشتیبانی نیرو‌های مسلح به منظور نجات و اطفای حریق، ارتقای تجهیزات و سامانه موجود در مدیریت شهری به خصوص در سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی و سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران است.
 
این همکاری همچنین شامل برنامه ریزی و برگزاری پودمان‌های آموزشی و همایش‌های مشترک برای بالابردن آمادگی برای مقابله با بحران هاست و برای اجرای این تفاهم نامه ۵ سال کمیته مشترکی تشکیل خواهد شد.
 
 

نظر شما