شناسهٔ خبر: 4397600 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: دانشجو | لینک خبر

اورکی در گفتگو با «خبرگزاری دانشجو»:

رژیم آل سعود تحمل حرکت‌های آزادی خواه منطقه را ندارد/ عاقبت شوم در انتظار عربستان

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس گفت: برخی از کشورهای خاورمیانه که تنها گوششان به دهان غربی‌هاست و مانند عروسک‌های خیمه شب بازی سناریوهای آمریکا را پیاده می‌کنند، قطعاً عاقبت خوشی ندارند.

صاحب‌خبر -

حسین اورکی در گفتگو با خبرنگار دانشگاه «خبرگزاری دانشجو»، با اشاره به اتفاقات یمن گفت: بیش از ده روز شاهد تهاجمات آشکار سعودی‌ها به مردم مظلوم یمن هستیم، رژیم فتنه افکن و گوژپشت آل سعود هیچ وقت تاب تحمل حرکت‌های آزادی خواه ملل منطقه را نداشته است.

 

وی تصریح کرد: در منطقه هرگاه هر جا بحث دموکراسی و مردم سالاری پیش می‌آید عربستان مقاومت کرده و در مقابل پا‌هایشان سنگ انداخته و با افراطی‌گری برخورد می‌کند.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس با بیان اینکه عربستان سیاست‌های دیکته شده غرب را در منطقه پیاده می‌کند، اظهار داشت: برخی از کشورهای خاورمیانه که تنها گوششان به دهان غربی هاست و مانند عروسک‌های خیمه شب بازی سناریوهای آمریکا را پیاده می‌کنند، قطعاً عاقبت خوشی ندارند.

 

وی افزود: برخی حرکت‌های منطقه نشان می‌دهد که این گونه تفکرات تنها برای یک کشور نیست و پشت آن کشورهای زیادی هدف گرفته‌اند.

 

اورکی با بیان اینکه برخی حرکت‌های که از عربستان در منطقه سر می‌زند ناشی از خود او نیست و حرف اربابانش همچون آمریکا و انگلیس را می‌شنود، تاکید کرد: کشورهای همچون عربستان نوکران حلقه به گوش هستند و تنها کارشان اجرای فرامین اربابانشان است.

 

وی بیان داشت: سیاست‌های اشتباهی که توسط برخی از کشورهای همسو با غرب که امروز در منطقه اجرا می‌شود، روزی رسوا خواهد شد و همینطور که می‌دانید همین سیاست‌ها را در سوریه و عراق پیاده کرده ولی تیرشان به سنگ خورده است.

 

مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه تربیت مدرس ادامه داد: عربستان می‌خواست در عراق و سوریه نظم عمومی جامعه را برهم بزند ولی موفق نشده و امروز هم در یمن گروهی از دل مردم برخواسته به نام «انصارالله» که خیل عظیمی از مردم پشت سر این گروه هستند و امیدواریم به قوت الهی و تلاش مردم دولت یمن پیروز و رژیم پیر و فرتوت و به لحاظ عقلی رو به زوال است به سقوط نزدیک خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه در کشور ما قشر عدالتخواه و آزادی خواه از یمن حمایت کرده است، گفت: انتظار داریم که دولت و امور خارجه کشورمان همچون مردم حمایت خود را از یمن اعلام کند، متاسفانه ما از سوی وزارت خارجه کشورمان شاهد واکنش‌های خیلی خیلی با تأخیر در مقابله با این گونه مسائل هستیم.


اورکی تصریح کرد: دولت ما می‌بایست واکنش‌هایی درخور عظمت و اقتدار جمهوری اسلامی انجام داده و بسیار سریع وجدی در مقابل کفرجهانی بیاستد.


وی در پایان خاطرنشان کرد: ما همیشه از مردمان مظلوم جهان حمایت کردیم و همانطور که می‌دانید فردا در تجمع بزرگی که دانشجویان، طلاب، مردم، اساتید دانشگاه در مقابل سفارت عربستان تظاهرات می‌کنند شرکت خواهیم کرد.

نظر شما