شناسهٔ خبر: 43960991 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

۶ نگهبان راه آهن هرات - خواف در حمله مهاجمان مجروح شدند

کابل- ایرنا- یک مقام پلیس در هرات افغانستان اعلام کرد که شش تن از نگهبانان راه آهن هرات- خواف در حمله مهاجمان به خودرو آنان در شهرستان غوریان مجروح شدند.

صاحب‌خبر -

به گزراش ایرنا، «عتیق الله وثیق» رییس اداره مطبوعاتی پلیس هرات امروز دوشنبه به رسانه‌های محلی این کشور گفت که حادثه ساعت ۱۰ قبل از ظهر امروز به وقت محلی رخ داده است و زخمی ها به بیمارستان انتقال داده شده اند.

محمد رفیق شیرزی، سخنگوی ریاست بهداشت هرات افغانستان ضمن تائید این رویداد به رسانه های این کشور گفته است که شش زخمی این حمله به بیمارستان منتقل شدند.

تاکنون شخص و یا گروهی مسئولیت این حمله را برعهده نگرفته اند اما پیش از این مردم شهرستان غوریان در دیدار با استاندار هرات تعهد کرده بودن که از راه آهن هرات خواف که برای توسعه و پیشرفت افغانستان با اهمیت است، محافظت خواهند کرد.

خط آهن هرات – خواف، در چهار قطعه به طول ۱۹۱ کیلومتر ساخته می‌شود. ۷۷ کیلومتر این خط آهن، در داخل خاک ایران و ۱۱۴ کیلومتر دیگر آن در داخل خاک افغانستان است. قرار است که این راه آهن بزودی افتتاح شود.

 خط ریلی خواف – هرات علاوه بر آنکه از لحاظ حمل‌ونقل داخلی بار و مسافر اهمیت دارد، از منظر اتصال کشور افغانستان از طریق شبکه ریلی جمهوری اسلامی ایران به آب‌های آزاد و حتی کشورهای اروپایی، اهمیت بسیار بالایی دارد و از سوی دیگر حمل و ترانزیت بار و کالا به کشور افغانستان و در ادامه به کشورهای شرقی آسیا نیز برای ایران بسیار مهم ارزیابی می‌شود.

نظر شما