شناسهٔ خبر: 43960524 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

۷۵ درصد برنامه‌های حرفه آموزی زندان‌های آذربایجان‌غربی طی امسال عملی شد

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی‌تربیتی آذربایجان‌غربی گفت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۵ درصد برنامه‌های حرفه آموزی زندان‌ها طی سال جاری انجام شده که رقم مناسبی است و امیدواریم تا پایان سال به همه اهداف خود در این خصوص دست یابیم.

صاحب‌خبر -

حمزه بروجنی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۷۵ درصد برنامه‌های حرفه آموزی زندان‌ها طی سال جاری انجام شده که رقم مناسبی است و امیدواریم تا پایان سال به همه اهداف خود در این خصوص دست یابیم.

وی افزود:۳۵۰ نفر از زندانیان در استان با تمهیدات اندیشیده شده، مشغول تولید صنایع دستی هستند و آن را روانه بازار مصرف کرده و درآمدزایی می‌کنند.

مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی‌تربیتی آذربایجان‌غربی یادآور شد:درآمد اشتغال داخل زندان این افراد، بسیار قابل توجه بوده و بخشی از نیازهای اولیه خود آنان و خانواده هایشان تامین می شود.

بروجنی ادامه داد: دارندگان گواهینامه‌های مهارت آموزی که در دوره های آموزش فنی حرفه ای شرکت کرده‌اند، از تسهیلات ایجاد اشتغال بعد از آزادی بهره مند می‌شوند که همین امر، مشوقی بسیار خوب برای زندانیان برای فراگیری این آموزش هاست.

وی اذعان کرد: راه اندازی کارگاه‌های تولیدی گروهی از جمله قالیبافی، خیاطی، ماسک دوزی، نانوایی، شیرینی پزی، صنایع چوب، بسته بندی حبوبات، تابلو فرش سنتی دستی و بلوک زنی از جمله مهمترین اقدامات در حوزه اشتغال زندانیان به شمار می‌رود.

این مقام مسوول خاطرنشان کرد: طی سال‌های گذشته با اجرای برنامه‌های مختلف زمینه اشتغال زندانیان در کشور فراهم شده و هزاران نفر از این خدمات بهره مند شده اند.

انتهای پیام/

نظر شما