به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری دانشجو، صفا صبوری دیلمی معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران در تشریح دستاوردهای اجرایی طرح ۵۰۰ کیلومتری احداث مسیرهای دوچرخه و بهسازی معابر پیاده راه موسوم به طرح بهراه اظهارداشت: در پایان هفته سی و دوم اجرای طرح منتهی به یازدهم آبان سال ۱۳۹۹ بیش از ۱۲۱ کیلومتر از معابر پیاده رو شهر تهران بهسازی و به مسیر ویژه دوچرخه سواری مجهز شده است.
وی افزود: طرح مذکور هم اکنون در بیش از ۲۳۲ کیلومتر طول از معابر پایتخت در حال اجرا بوده و به لحاظ پراکندگی جغرافیایی، تمام مناطق ۲۲ گانه شهر تهران را در بر گرفته است.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران گفت: در طرح بهسازی معابر پیاده رو جداول، بتن خشک و افزودنیهای لازم براساس یک طرح اختلاط از پیش تعیین شده در اختیار مناطق گذاشته شده و ضمن کنترل کیفیت مصالح در مبداء، هزینههای اجرای طرح به شدت کاهش یافته است.
صبوری دیلمی یادآور شد: در واقع همان گونه که مدیریت شهری پایتخت به مدد اجرای طرح بهسازی معابر شهر تهران، از یکی از بزرگترین مصرف کنندگان آسفالت به یکی از مهمترین تولید کنندگان آن در کشور تبدیل شده است، میتوان امیدوار بود اجرای طرح ۵۰۰ کیلومتری بهراه نیز منشاء آثاری مثبت در جهت جهش تولید و البته بهبود وضعیت پیاده روها باشد.
معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران، با تاکید بر اینکه دوره فعلی مدیریت شهری پایتخت در نقد و قضاوت آیندگان با تلاش برای توسعه قلمرو عمومی شهر از طریق حذف کارگاههای غیرضروری، ساخت میدان گاههای شهری و البته بهسازی ۵۰۰ کیلومتر معبر پیاده رو و احداث مسیرهای دوچرخه شناخته خواهد شد، خاطرنشان ساخت: تمام این فعالیت ها، تلاشی است تا این شهر ۷۵۱ کیلومتر مربعی تا حدودی از سلطه خودروها رهایی یابد و به این ترتیب پیاده روی و دوچرخه سواری در میان مدهای مختلف حمل و نقلی پررنگتر شوند.