شناسهٔ خبر: 43939598 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

رضاحسینی: بانک‌ها با گرفتن سود زیاد و جریمه تأخیر به اقتصاد ضربه زدند

نماینده مردم شهربابک در مجلس شورای اسلامی گفت: زمانی که بانک ها پول مردم را جمع کرده و از همان به مردم وام دادند و سودهای کلان گرفتند و تأخیر و جریمه را به آن افزودند، باعث شدند اقتصاد خراب و اسلام بدنام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، مصطفی رضا حسینی قطب آبادی در جلسه علنی صبح امروز (یکشنبه، 25 آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود به استناد اصول 84 و 86 قانون اساسی درباره مطالبه حقوق مردم، گفت: طبق اصول سوم، دهم، سی ام، سی و یکم و چهل و سوم قانون اساسی که برگرفته از دین مبین اسلام است باید به حقوق مردم رسیدگی شود.

نماینده مردم شهر بابک در مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: زمانی که بانک‌ها پول مردم را جمع کرده و از همان به مردم وام دادند و سودهای کلان گرفتند و تأخیر و جریمه را به آن افزودند، باعث شدند اقتصاد خراب و اسلام بدنام شود.

وی افزود: مردم می‌گویند دکه‌های اصولگرایی و اصلاح طلبی موجب اختلاف خانواده‌ها و حربه ای برای انتقام گیری افرادی شده که به دنبال منافع فردی و حزبی هستند؛ امروز آزادگان دفاع مقدس، جانبازان و رزمندگان، خانواده شهدا به خصوص والدین باقیمانده مورد بی مهری هستند که باید به داد آنها رسید.

رضاحسینی ادامه داد: آزادگان عزیز برای حقوق حقه خود باید در خیابان و مقابل برخی دستگاه‌ها تجمع و مطالبه حق کنند لذا باید از جانبازان و ایثارگرانی که روزی برای حفظ جان ما و مملکت به میدان جنگ رفتند اما امروز خود یا فرزندان آنها بیکار هستند خجالت کشید.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه خطاب به رهبر معظم انقلاب گفت: امروز در کشور لایه لایه سیم خاردار بی ارزشی کشیده شده تا ارزش‌ها از آن عبور نکند و امروز میدان مین تجمل گرایی باعث شده فقرا و ضعفا که وارث اصلی انقلاب هستند زمین گیر شوند؛ امروز با لباس بسیجی آمده ام تا بگویم مبارزه و جنگ تمام نشده و دیروز با دشمنان بیرونی و امروز با بدخواهان درونی و بیرونی که باعث گرانی‌های هدفمند شده اند.

وی افزود: در اعتراض به عدم صداقت در گفتار برخی مسئولان، اعتصاب غذا خواهم کرد تا مردم بدانند در کنار آنها هستیم و از مردم با مردم و برای مردم هستیم؛ بر روی سیم‌های خاردار بی ارزشی می‌خوابم و پایم را روی میدان مین بی عدالتی می‌گذارم بلکه تغییری حاصل شود و برای رسیدن به قله رفیع و آنچه بنیانگذار نظام آن را تدوین کرده و حضرتعالی آن را رهبری می‌کنید به حرکت خود ادامه دهد.

رضاحسینی گفت: تنها راه چاره کشور ایجاد شغل است و اگر جوانان کار داشته باشند می‌توانند تشکیل خانواده دهند.

خطاب به وزیر صمت با بیان اینکه چرا در حق مردم ظلم و کوتاهی می‌شود، عنوان کرد: من خواهان استقلال کامل مجتمع مس شهربابک و انتقال آب خلیج فارس به شهر بابک و خواهان تعیین تکلیف معدن چاه فیروزه بعد سال‌ها به دلیل اختلاف دو سهامدار آن و خواهان اجرای تبصره 6 ماده 14 قانون معادن و پرداخت حقوق کارگران معدن هستم همچنین باید به قیمت‌های کذایی خودرو و لوازم خانگی رسیدگی شود.

این عضو مجمع نمایندگان استان کرمان در ادامه در تذکری خطاب به وزیر نفت اظهار داشت: گازرسانی به روستاهای مناطق شهربابک متوقف شده است و هنوز مردم در قرن 21 با داشتن بزرگ ترین ذخایر گاز دنیا با کپسول گاز زندگی می‌کنند.

وی همچنین خطاب به وزیر نیرو گفت: چند بار طرح سوال کردیم اما هنوز مردم آب شرب ندارند، نمی توانند احکام شرعی خود را اجرا کنند و هنوز آب و برق به آنها نرسیده است.

رضاحسینی قطب آبادی خطاب به وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: علیرغم مکاتبه، سوال و تذکر هنوز راه‌های روستایی مشکل دارند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم ضمن تشکر از وزیر کشور برای معرفی سرپرست فرمانداری شهربابک و از استاندار جدید کرمان خواستار توجه ویژه به کرمان شد همچنین از وزارت اطلاعات به خاطر امنیت در کشور و کمک به رفع موانع تولید در شهرستان شهر بابک تشکر می‌کنم.

وی همچنین خطاب به وزیر آموزش و پرورش خواستار رسیدگی به وضعیت آموزش منطقه شد.

عضو هیأت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی در پایان خاطرنشان کرد: تحصن و اعتصاب غذای خود را در دفتر کارم در طبقه ششم مجلس برای تأمین خواسته‌های به حق حوزه‌های انتخابیه ادامه می‌دهم.

انتهای پیام/

نظر شما