شناسهٔ خبر: 43937248 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

رئیس سازمان صمت استان اردبیل خبر داد:

انجام 2 هزار و 980 مورد بازرسی در قالب گشت‌ مشترک

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل از انجام 2980 مورد بازرسی از واحدهای صنفی، غیرصنفی و بنگاه های اقتصادی بصورت گشت مشترک در سطح استان طی هفته گذشته خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، رامین صادقی عنوان کرد: انجام گشت‌های مشترک در راستای هم افزایی و استفاده بهینه از ظرفیت کارشناسی سایر دستگاه‌های اجرایی استان صورت گرفته است.

وی هدف از برگزاری این ‌گشت‌ها را برخورد با تخلفات احتمالی واحدهای صنفی عنوان و خاطرنشان کرد: سازمان صنعت، معدن و تجارت استان حسب وظیفه ذاتی خود با برقراری تعامل با سایردستگاه‌ها ،  اتحادیه‌های و تشکل های صنفی در طول هفته اقدام به برگزاری گشت‌های مشترک بازرسی از واحدهای صنفی و غیر صنفی در سطح استان کرده است.

 صادقی افزود: طی هفته گذشته برگزاری 20 مورد گشت مشترک با نمایندگان ادارات تعزیرات حکومتی ، بهداشت ، فرمانداری ، جهاد کشاورزی ، اصناف  و اتحادیه نانوایان تعداد 208مورد پرونده تخلف اعم از گران‌فروشی، کم فروشی و ...  به ارزش 4 میلیاردو 642 میلیون و 348 هزار و 667 ریال  تشکیل شده است.

وی در ادامه افزود : در گشت‌های مشترک بازرسی کالاهای اساسی و ضروری از قبیل آرد و نان، مواد غذایی، پوشاک، تجهیزات پزشکی و دارو، ماسک و محلول ضدعفونی، لاستیک، روغن ، لوازم یدکی خودرو، میوه و تره‌بار، نهاده‌های دامی، سموم و کود کشاورزی، گوشت و فرآورده‌های لبنی، تخم مرغ مورد نظارت و بازرسی قرار می‌گیرد و در صورت مشاهده تخلف، تشکیل پرونده و سپس جهت بررسی و صدور رأی به تعزیرات حکومتی معرفی می‌شوند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان  گفت: به منظور اثربخشی بیشتر، اقدامات نظارتی در راستای رسیدن به نتیجه مؤثر و بهنگام در فرآیند کنترل بازار، انجام عملیات بازرسی در قالب گشت مشترک بازرسی و نظارت بر کالا و خدمات با تمام دستگاه ها ی اجرایی ذیربط اعم از تعزیرات، بهداشت، استاندارد، نیروی انتظامی و ... در دستورالعمل های بازرسی مورد توجه و تأکید قرار گرفته است.

نظر شما