شناسهٔ خبر: 43922012 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

استاندار همدان: ۹۲ درصد افراد بستری در بیمارستانها، در دورهمی ها به کرونا مبتلا شده اند

استاندار همدان گفت: بیش از ۹۲ درصد افراد بستری به علت حضور در مجالس، تجمع و دورهمی های خانوادگی، عروسی و عزا به این ویروس مبتلا شده اند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین همدان ؛ سید سعید شاهرخی در ستاد مقابله با کرونا با بیان اینکه سرعت انتشار کرونا رو به افزایش است افزود: حضور مبتلایان به کرونا در اجتماعات جرم است چرا که منجر به افزایش آمار مبتلایان به کرونا می‌شود.

استاندار همدان با تاکید بر اینکه برای کاهش این آمار باید با شیوه های مختلف مردم را از حضور در مراسم و اجتماع منع کرد، تصریح کرد: افراد مبتلا به ویروس کرونا باید از جمع جدا شده و در قرنطینه خانگی به سر ببرند چرا که حضور آنها در بین مردم موجب گسترش بیماری می‌شود.

شاهرخی اضافه کرد: برخی از مبتلایان به کرونا به این موضوع مهم بی‌توجهی کرده که این اقدام آنها از منظر قانونی جرم است و باید دانشگاه علوم پزشکی به عنوان متولی بخش سلامت این موضوع مهم را در اذهان عمومی نهادینه کند.

استاندار همدان گفت: به دنبال اعمال محدودیت برای فعالیت اصناف از ساعت ۱۸، بازاریان و کسبه همکاری خوبی در اجرای این طرح کردند بازرسان نیز حضور توام با اقتدار و برخورد همراه با ادب و احترام با صنوف داشتند.

شاهرخی اظهار داشت: قرار است محدودیت های جدیدی بر اساس وضعیت هر شهرستان ابلاغ و اعمال شود که هدف از اعمال این محدودیت ها افزایش حساسیت مردم نسبت به این ویروس و رعایت پروتکل‌های بهداشتی است.

وی یادآور شد: برخی افراد با وجود اینکه از این بیماری و راه های انتقال آن آگاهی دارند اما شیوه نامه های بهداشتی را رعایت نمی کنند که باید با این افراد نیز با تدبیر برخورد و آنها را ارشاد کرد.

48

برچسب‌ها:

نظر شما