شناسهٔ خبر: 43917631 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

به مناسبت سالروز سفر رهبر معظم انقلاب به استان مرکزی

سفری که تا همیشه در تاریخ ماندگار شد

روز‌های ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه سال ۱۳۷۹ مصادف با سالروز سفر مقام معظم رهبری به استان مرکزی است که در واقع رویدادی به یاد ماندنی در تاریخ انقلابی این استان به شمار می‌رود.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، روز‌های ۲۴ تا ۲۸ آبان ماه سال ۱۳۷۹ یادآور حضور رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان مرکزی و بیعت دوباره مردم شهید پرور مرکزی با جانشین رهبر کبیر انقلاب و آرمان‌های انقلاب اسلامی است. مردم ولایتمدار استان مرکزی در این روز‌ها با استقبال گرمی که از ولی خود داشتند ثابت کردند که این استان همواره وفادار به امام و راه ایشان است.

خیابان‌های شهر اراک، ورزشگاه شهدای پنجم مرداد، مصلی بیت المقدس، ساوه، خمین، تفرش و هزاوه همه برای بزرگان این شهر پر از خاطره حضور گرم خلف صالح رهبر کبیر انقلاب اسلامی است.

خاطراتی که با مرور تصاویر ثبت شده از آن دوران، تازه می‌شود.

رهبر معظم انقلاب در ابتدای ورود خود به استان مرکزی قدم به شهر اراک گذاشتند و در حضور پر شور و به یاد ماندنی مردم شهر که در ورزشگاه شهدای پنجم مرداد جمع شده بودند، به بیان مطالبی پرداختند.

حضرت آیت ‌الله خامنه‌ای در سخنان خود با تجلیل از سابقه تاریخی و فرهنگی شهر اراک و استان مرکزی که پرورش دهنده بسیاری از علما و شخصیتهای برجسته از جمله امام راحل (ره) است به تواناییهای سرشار انسانی و طبیعی کشور ایران به ویژه نسل پرشور و مؤمن جوان این کشور اشاره کردند که ابتدا از شور و هیجانی که در دوران دفاع مقدس با شهادت ۷۸ کارگر اراکی در بمباران روز پنجم مرداد سال ۶۸ شروع کردند و فرمودند: اگرچه امروز دیگر در دوران جنگ نیستیم، ولی آن شور و هیجانی که برای دفاع از کشور در اراک بود حفظ شده و مردم نسبت به نظام اسلامی وفاداری خود را حفظ کرده اند.

سفری که تا همیشه در تاریخ ماندگار شد

سفری که تا همیشه در تاریخ ماندگار شد

سفری که تا همیشه در تاریخ ماندگار شد

سفری که تا همیشه در تاریخ ماندگار شد

ایشان در ادامه همان روز دیداری با جمعی از خانواده های شهدای استان داشتند که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار شد و در این دیدار ضمن تقدیر از مقام شهدا، مطالبی را خطاب به خانواده های شهدا بیان کردند.

در دومین روز از سفر رهبر معظم انقلاب اسلامی به استان مرکزی، ایشان از دست آوردهای صنایع استان خصوصا از محصولات صنایعی مانند هپکو و آذرآب بازدید کردند.

در سومین روز از سفر، معظم له با سفر به زادگاه رهبر کبیر انقلاب اسلامی ضمن بازدید از بیت قدیمی امام خمینی(ره)، دیداری با مردم شهید پرور خمین داشتند و ساعاتی را با مردم این خطه به گفت و گو پرداختند.

حضرت‌ آیت‌الله‌ خامنه‌ای‌ رهبر معظم‌ انقلاب‌ اسلامی‌ عصر همان روز در جمع‌ پرشور هزاران‌ نفر از جوانان‌ استان‌ مرکزی‌، نسل‌ جوان‌ کشور را یکی‌ از پاک‌ترین‌ و سالم‌ترین‌ نسلهای‌ جوان‌ در سراسر دنیا دانستند و تأکید کردند: من‌ به‌ آینده‌ نسل‌ جوان‌ کشور بسیار امیدوارم‌ و این‌ نسل‌ به‌ فضل‌ پروردگار با همت‌ و آگاهی‌ خود، کشور را به‌ سوی‌ آینده‌ درخشان‌ و سربلندی‌ رهنمون‌ خواهد کرد.


مقام معظم رهبری در چهارمین روز از سفر به استان مرکزی با سفر به شهر تفرش با مردم این دیار دیدار و گفت و گو کردند.

ایشان در ادامه سفری به روستای هزاوه داشتند. مقام معظم رهبری در روستای‌ هزاوه‌ در اطراف‌ شهر اراک‌، در جمع‌ پرشور مردم‌ این‌ روستا و مناطق‌ اطراف‌، که‌ در سرما و زیر بارش‌ برف‌ چشم‌ انتظار دیدار با ایشان‌ بودند، حضور یافتند و ضمن‌ پاسخ‌ به‌ ابراز احساسات‌ گرم‌ آنان‌، سخنان‌ کوتاهی‌ بیان‌ کردند. حتی هوای سرد و برفی آن روز هم مانع از استقبال گرم مردم هزاوه نشد.

مقام معظم رهبری در آخرین روز از سفر خود، سفری به دومین شهر پر جمعیت استان داشتند و با مردم ساوه دیدار و گفت و گو کردند.

منبع: دیار آفتاب

انتهای پیام/ح

نظر شما