شناسهٔ خبر: 43916775 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: بولتن‌نیوز | لینک خبر

کسانی موفق می شوند که پول دارند

درصد بسیار بالایی از محتوای سؤالات آن از کتاب‌های آموزش و پرورش استخراج نمی‌شود

کنکوری که درصد بسیار بالایی از محتوای سؤالات آن از کتاب‌های آموزش و پرورش استخراج نمی‌شود و برای موفقیت در آن باید پول به جیب مؤسسات خصوصی بریزید.

صاحب‌خبر -

گروه اجتماعی: کنکوری که درصد بسیار بالایی از محتوای سؤالات آن از کتاب‌های آموزش و پرورش استخراج نمی‌شود و برای موفقیت در آن باید پول به جیب مؤسسات خصوصی بریزید.

درصد بسیار بالایی از محتوای سؤالات آن از کتاب‌های آموزش و پرورش استخراج نمی‌شود

به گزارش بولتن نیوز، مجید فضائلی در کانال تلگرامی مکتوبات در رابطه با بسته معلم خصوصی موسسه آموزشی پرش نوشت: این تبلیغ بسته معلم خصوصی موسسه آموزشی پرش است که هر روز بارها از رسانه ملی پخش می‌شود. زنی لهجه‌دار، زنی با گویش آذری، مردی سیه‌چرده و دختری غیرشهری همه و همه در درس‌های آموزش و پرورش وامانده‌اند و مردِ سفیدِ شهری ناجی‌شان می‌شود!


این ترجمه تصویری وضعیت نتایج کنکور است. کنکوری که دانش‌آموزان مدارس دولتی و غیرتهرانی شانس بسیار کم‌تری برای موفق شدن در آن دارند. کنکوری که درصد بسیار بالایی از محتوای سؤالات آن از کتاب‌های آموزش و پرورش استخراج نمی‌شود و برای موفقیت در آن باید پول به جیب مؤسسات خصوصی بریزید.

mp4 تعداد بازدید : 4
<div id="video-display-embed-code_1351559" ><script type="text/JavaScript" src="https://bultannews.com/fa/news/play/embed/692643/1351559?width=400&height=300"></script></div>


اریک هابسبام تاریخ‌نگار مارکسیست در مجموعه تاریخ جهان خود توضیح می‌دهد که در عصر سرمایه‌داری این مردان سفیدپوست پروتستان بودند که قدرت را در دست گرفتند و سایر گونه‌ها در مراتب نازل‌تر اجتماعی قرار دادند. اما در همین دوره دو عامل به تحرک طبقاتی افراد می‌انجامید: هنر و آموزش.


اما حالا به نظر می‌رسد جامعه ما همین ابزارهای تحرک طبقاتی را هم از دست داده است. نسبت معناداری میان هزینه کردن برای کنکور و موفقیت در آن برقرار شده است و از سوی دیگر فرصت‌های اشتغال و کسب درآمد و شان و منزلت اجتماعی برای همین درس‌خوانده‌ها مهیاتر است

نظر شما