شناسهٔ خبر: 43899979 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تلاش پمپئو برای قانونی جلوه دادن تسلط رژیم صهیونیستی بر جولان اشغالی

در راستای تلاش وزارت خارجه آمریکا برای قانونی جلوه دادن اشغال بلندی‌های جولان، مایک پمپئو به این منطقه سفر می‌کند.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اکسیوس، در راستای تلاش‌های دولت ترامپ و سیاست‌های وزارت خارجه کنونی آمریکا برای قانونی جلوه دادن اشغال بلندی‌های جولان و شهرک‌های یهودی نشین در کرانه باختری، مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا به این منطقه سفر خواهد کرد.

بر این اساس، پایگاه آمریکایی اکسیوس در گزارشی به نقل از برخی منابع اعلام کرد مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا قرار است هفته آینده در اقدامی بی سابقه، به بلندی‌های اشغالی جولان و نیز شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری اشغالی سفر کند.

طبق اعلام پایگاه خبری اکسیوس، این نخستین باری است که یک وزیر خارجه امریکا به بلندی‌های جولان و شهرک‌های اسرائیلی در کرانه باختری سفر می‌کند.

به نوشته این پایگاه، به نظر می‌رسد این سفر با هدف تشدید تغییرات سیاسی دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در قبال اسرائیل صورت می‌پذیرد. قرار است وزیر خارجه آمریکا روز چهارشنبه وارد فلسطین اشغالی شود و انتظار می‌رود با بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر رژیم صهیونیستی و دیگر مقامات اسرائیلی دیدار و گفتگو کند.

همچنین بر پایه این گزارش، انتظار می‌رود پمپئو و همسرش سفری محرمانه به «قصر الیهود» که یک منطقه تعمید در غرب رود اردن به شمار می‌رود، داشته باشند.

تمامی دولت‌های پیش از ترامپ در آمریکا از سال ۱۹۶۷ کرانه باختری و بلندی‌های جولان را به عنوان منطقه‌ای اشغالی قلمداد کرده اند. رژیم صهیونیستی در سال ۱۹۸۱ در اقدامی یکجانبه بلندی‌های جولان را به خاک خود ملحق کرد؛ اقدامی که به شکل بین المللی به رسمیت شناخته نشد. در مارس سال ۲۰۱۹ دولت ترامپ در اقدامی بلندی‌های جولان را به عنوان بخشی از اسرائیل به رسمیت شناخت.

انتهای پیام/

نظر شما