شناسهٔ خبر: 43899351 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

کرونا برنامه‌های هفته کتاب را مجازی کرد؛

اجرای طرح پاییزه کتاب با تخفیف ۲۰ درصدی در خراسان رضوی

مشهد ـ معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به مجازی بودن برنامه‌های هفته کتاب، گفت: در این هفته، طرح پاییزه کتاب با اختصاص تخفیف ۲۰ درصدی اجرا می‌شود.

صاحب‌خبر -

افشین تحفه‌گر، در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه به دلیل شیوع کرونا، اکثر برنامه‌های هفته کتاب به صورت مجازی برگزار خواهد شد، اظهار کرد: بیست و هشتمین دوره هفته کتاب از ۲۴ آبان ماه آغاز و تا سی‌ام همین ماه ادامه خواهد داشت.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اجرای طرح پاییزه کتاب در هفته کتاب، افزود: تاکنون حضور ۸۳ کتابفروشی در این طرح قطعی شده است. با توجه به استقبال مردم از طرح تابستانه کتاب، در نظر گرفته شده است تا یارانه خرید کتاب نیز افزایش یابد.

وی در ادامه ابراز کرد: همچنین به منظور جلوگیری از تجمع مردم در کتابفروشی ها در طرح پاییزه، سامانه خرید کتاب برای سهولت و عدم تجمع مردم در کتابفروشی در نظر گرفته شده است.

تحفه‌گر همچنین به تخفیف ۲۰ درصدی کتاب در این هفته، گفت: متقاضیان می‌توانند با ارائه شماره ملی و ثبت آن در سامانه تا سقف ۲۰۰ هزار تومان خرید کرده و از تخفیف ۲۰ درصد استفاده کنند، همچنین خریداران می‌توانند تمامی کتابهای دارای مجوز ارشاد و کتابهای دارای آرم شابک را در این طرح تهیه کنند.

وی در رابطه با برنامه‌های در نظر گرفته شده این هفته نیز اظهار کرد: برگزاری کارگاه آموزشی مجازی درست نویسی، نشست مجازی کتابخوان، رونمایی و نقد هشت کتاب، بازدید از کتابفروشی های سطح شهر و برگزاری جشن زنگ کتاب در مدارس شهرستان مشهد از برنامه‌های در نظر گرفته شده در این هفته است.

معاون فرهنگی و امور رسانه اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در خصوص برپایی نمایشگاه کتاب مشهد، بیان کرد: امسال به دلیل شرایط موجود بیماری کرونا نمایشگاه فیزیکی کتاب برگزار نخواهد شد.

نظر شما