شناسهٔ خبر: 4387886 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مشکلات مانع از پرواز هواپیمای امدادرسانی صلیب سرخ به یمن است

تهران-ایرنا-کمیته بین المللی صلیب سرخ امروز (دوشنبه) اعلام کرد مشکلات پشتیبانی مانع از پرواز یک فروند هواپیمای امدادرسانی این کمیته به یمن شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فرانسه از ژنو، سیتارا جابین سخنگوی کمیته بین المللی صلیب سرخ افزود: یک فروند هواپیماهای مسافربری حامل تجهیزات پزشکی داریم که آماده پرواز است.

وی یادآور شد: ما اجازه پرواز برای این هواپیما را دریافت کرده ایم، اما مشکلات پشتیبانی برای نشستن این هواپیما وجود دارد. تعداد هواپیماهایی که در یمن به زمین می نشینند هر روز کمتر می شود و ما برای حل این مشکلات بسیار تلاش می کنیم.

بر اساس این گزارش صلیب سرخ قصد دارد گروهی از جراحان را به شهر جنگ زده عدن اعزام کند؛ اما رضایت همه طرف های درگیر در جنگ جلب شود و در غیر این صورت چنین اقدامی ممکن نیست.

صلیب سرخ درخواستی برای آتش بس فوری روز شنبه برای کمک رسانی پزشکی صادر کرده است تا برای غیرنظامیان گرفتار در مناطق جنگی خدمات پزشکی بفرستد.

صلیب سرخ خواستار باز شدن همه راه های دریایی، زمینی و هوایی برای انتقال 48 تن تجهیزات پزشکی و بسته های جراحی شده است و آمادگی خود را برای معاینه و معالجه دو تا سه هزار نفر مجروح این درگیری ها اعلام کرده است.

حملات عربستان و کشورهای متخاصم در حالی وارد یازدهمین روز می شود که روسیه و صلیب سرخ جهانی خواهان برقراری آتش بس بیست و چهار ساعته برای کمک رسانی به غیرنظامیان یمنی شده اند.

سازمان صلیب سرخ در روزهای گذشته مکررا اعلام کرده که عربستان مانع ارسال محموله کمک های فوری پزشکی و گروه امدادرسانان برای یاری رساندن به قربانیان این تجاوز نظامی می شود.

عربستان و همپیمانانش در منطقه با حمایت آمریکا از یازده روز قبل تاکنون به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی یمن ، تجاوز به خاک این کشور را آغاز کرده اند که در اثر این حملات تاکنون شمار زیادی غیر نظامی کشته و رخمی شده اند و ویرانی های فراوانی در مناطق مسکونی به وجود آمده است.

اروپام**9157**1479

نظر شما