شناسهٔ خبر: 4387108 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

رئیس مجلس:

از بیانیه سوئیس حمایت می کنیم/ با توافق به اقتصاد کشور کمک می شود

رئیس مجلس بیانیه سوئیس را نشانه خوبی برای حل مسئله هسته ای دانست. «امیدواریم خواست ملت ایران که «برخورداری از دانش هسته ای با ضوابط خاص است» با تلاش تیم مذاکره کننده محقق شود.» «با این کار به اقتصاد کشور کمک می شود، اما این علت تامّه نیست.»

صاحب‌خبر -

به گزارش  پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علی لاریجانی در دیدار نوروزی با کارکنان خانه ملت که پیش از ظهر امروز(دوشنبه، 17 فروردین 1394) برگزار شد، افزود: امیدوارم در دو، سه ماه آینده با تلاش تیم مذاکره کننده هسته ای که کار زیادی دارد، خواست ملت ایران که داشتن دانش هسته ای با ضوابط خاص خود است، برآورده شود.


وی با بیان اینکه البته این مدت زمان، دوران مهمی است و باید دقت لازم صورت گیرد، گفت: این مسیر امیدوارکننده است و این که مردم می بینند مسیر روشنی پیش رو دارند، اثرات خود را خواهد گذاشت و امیدواریم در «پایان فرصت سه ماهه» این مذاکرات دستاوردهای خوبی داشته باشد.


لاریجانی افزود: مجلس شورای اسلامی از تیم مذاکره کننده حمایت می کند و امیدواریم گفتگوهای بین المللی به حفظ حقوق هسته ای بینجامد و مردم از آن بهره مند شوند و مشکلاتی که بدخواهان برای ما به وجود آورده اند نیز برطرف شود.

لاریجانی


وی یکی از دستاوردهایی را که مذاکرات هسته ای می تواند داشته باشد، رفع تحریم ها دانست و گفت: با این کار به اقتصاد کشور کمک می شود، اما این علت تامّه نیست و مهم این است که با تدابیر اقتصادی در این بخش رونق ایجاد شود.


رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بیانات نوروزی مقام معظم رهبری در زمینه اقتصاد گفت : این رهنمودها بیش از ارائه راهبرد بود و مقداری خطوط عملیاتی را ترسیم کرد  و کار برای کارگزاران راحت تر شد .


لاریجانی  گفت: مراقبت از بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط و جلوگیری از خام فروشی نمونه ای ااست که می تواند به رشد و شکوفایی اقتصاد کمک کند. با تاکید رهبر معظم انقلاب در این بخش، بانک ها باید توجه ویژه ای به بنگاه های اقتصادی کوچک و متوسط کنند تا به تعطیلی آنها نینجامد؛ اگر بخواهیم اقتصاد قوی داشته باشیم، باید این بخش رشد یابد و سرمایه در گردش آنها تامین شود و رویکرد دولت به این بخش به گونه ای باشد که توجه تام به آن شود.


رئیس مجلس افزود: دولت گام هایی در این زمینه برداشته است و مجلس نیز باید سرعت آن را افزایش دهد. کمیسیون های تخصصی مجلس باید مطالبی را که رهبر معظم انقلاب در سال نو بیان کردند محور کار خود قرار دهند و با کمک دولت آنها را عملیاتی کنند.


وی  گفت: دغدغه اصلی نمایندگان مشکلات اقتصادی مردم است و انتقاد از وجود مشکلات نتیجه شرایط اقتصادی است و این دغدغه مهم است و باید به برنامه اجرایی برای حل آنها تبدیل شود. امیدوارم با تاکیدهای رهبری این مسیر هموار شود و همراهی بیشتری میان قوا به وجود آید که دیدگاه های مختلف در کانال اخلاق مداری قرار گیرد تا به هم افزایی بینجامد.
 

دانلود

 

نظر شما