شناسهٔ خبر: 4386779 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شفقنا | لینک خبر

دوازدهمین روز حملات عربستان به یمن:بندر عدن در کنترل کامل نیروهای ارتش /جنگنده های سعودی استان شبوه را بمباران کردند /شمار تلفات خشونت ها در يمن به 549 نفر رسيد

صاحب‌خبر -

شفقنا (پایگاه بین المللی همکاری های خبری شیعه) - حملات عربستان سعودی به یمن در دوازدهمین روز همچنان ادامه دارد.بامداد پنج‌شنبه ششم فروردین سفیر عربستان در آمریکا از آغاز عملیات «طوفان قاطع» برای تجاوز نظامی به حریم یمن خبر داد و اعلام کرد که این عملیات بامداد پنجشنبه ساعت 24 به وقت عربستان سعودی با دستور ملک سلمان شاه این کشور آغاز شده است.

عربستان سعودی به بهانه حمایت از عبدربه منصور هادی رییس جمهوری مستعفی و فراری یمن و ادعای حمایت از مردم در مقابل کسانی که آن ها را کودتاچیان توصیف کرد، از پنجشنبه گذشته دست به تجاوز نظامی به یمن زد اما حضور گسترده مردم در راهپیمایی روز چهارشنبه صنعا نشان داد که هیچیک از ادعاهای عربستان صحت ندارد و این کشور به دلیل اینکه نفوذ خود را در یمن از دست داده است، سعی می کند یمن را به آتش و آشوب بکشاند.

10 کشور در این تجاوز نظامی مشارکت دارند که شامل اعضای شورای همکاری خلیج فارس‌ به جز کشور عمان، به علاوه ترکیه، اردن، مصر و سودان است.

در پی تجاوز هواپیماهای سعودی و هم پیمانانش به خاک یمن، شمار زیادی از غیر نظامیان از جمله زنان و کودکان جان باختند.


به گزارش شفقنا از منابع مختلف خبری آخرین وجدیدترین خبرهای حمله عربستان سعودی وحامیان این کشور به یمن درپی می آید:

 

بندر عدن در کنترل کامل نیروهای ارتش

نیروهای ارتش و انصار الله پس از درگیری با افراد مسلح هوادار «عبدربه منصور هادی» بندر عدن را به طور کامل به کنترل خود درآوردند.

نیروهای ارتش یمن و کمیته‌های مردمی که انصار الله تشکیل داده است، با پیشروی سریع در بندر عدن این بندر را به طور کامل از کنترل افراد مسلح هوادار هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری یمن خارج کردند.

نیروهای ارتش و کمیته‌های مردمی همچنین منطقه «المعلا» را نیز به طور کامل به کنترل خود درآوردند.

این در حالی است که جنگنده‌های متجاوز عربستانی و همپیمانانش برای جلوگیری از پیشروی ارتش و انصار الله همچنان به بمباران مناطق مختلف یمن ادامه می‌دهند.

 

جنگنده های سعودی استان شبوه را بمباران کردند

جنگنده های متجاوز عربستان سعودی استان شبوه یمن را در چند نوبت بمباران کردند.

جنگنده های عربستان سعودی در تداوم حملات وحشیانه خود به یمن مثلث بیحان در استان شبوه را بمباران کردند.

بمباران این منطقه در چند نوبت صورت گرفت. حملات عربستان سعودی به یمن با حمایت آمریکا و رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی و غیر عربی از روز ۶ فروردین آغاز شده است.


جنگنده های عربستان در بمباران اهداف مورد نظردر صنعا شکست خوردند

شفقنا - جنگنده های عربستان روز یکشنبه در انهدام اهداف خود در صنعا پایتخت یمن با شکست کامل مواجه شدند.

هواپیماهای جنگی عربستان به رغم چندین بار پرواز بر فراز صنعا نتوانستند اهداف مورد نظر خود شامل انهدام زیرساخت های نظامی و اقتصادی آن کشور را منهدم کنند.

جنگنده های رژیم آل سعود همچنین مناطق مرزی در شمال این کشور را هدف حملات خود قرار دادند.

منابع خبری روز یکشنبه از ادامه پیشروی نیروهای جنبش انصارالله یمن با حمایت یگان های ارتش در شهر عدن در جنوب این کشور به سوی بندر تجاری عدن خبر دادند.

پیشروهای اخیر نیروهای جنبش انصارالله و ارتش یمن به رغم تهاجم گسترده 11 روزه هوایی سعودی و متحدانش به خاک این کشور صورت می گیرد که هزاران قربانی از میان غیرنظامیان برجاگذاشته است.



شمار تلفات خشونت ها در يمن به 549 نفر رسيد

دفتر هماهنگی امور بشردوستانه سازمان ملل متحد اعلام کرد شمار تلفات خشونت ها در یمن از 19 مارس تاکنون به 549 نفر رسیده است.

این نهاد در گزارشی اعلام کرد سازمان بهداشت جهانی اخیرا تایید کرده است 549 نفر در خشونت های یمن از 19 مارس تاکنون کشته و یک هزار و 707 نفر نیز زخمی شدند که این آمار شامل دست کم 217 تلفات غیرنظامی و 516 زخمی غیرنظامی است که بسیاری از آنها در حملات به دو مسجد در صنعا در تاریخ 20 مارس جان باختند و یا دچار جراحت شدند.

در این گزارش همچنین آمده است شمار تلفات غیرنظامیان در یمن اغلب کمتر از واقعیت گزارش می شود چرا که بسیاری از خانواده ها ، اجساد نزدیکان خود را پیش از آن که گزارش آن ثبت شود خاکسپاری و بسیاری از مجروحان نیز از مراجعه به بیمارستان ها خودداری می کنند.

خبرگزاری ایتارتاس گزارش داد درگیری های کنونی و حملات هوایی امکان دسترسی به همه مناطق را محدود می کند و مجوز طرف های درگیر برای امکان ارائه کمک های بشردوستانه و اعزام گروه های پزشکی ضروری است.

 

عربستان مجوز ورود تجهیزات پزشکی و نیروهای امدادی صلیب سرخ به یمن را صادر کرد


سیتارا جابین سخنگوی صلیب سرخ جهانی روز یکشنبه اعلام کرد، عربستان مجوز ورود تجهیزات اساسی پزشکی و نیروهای امدادی به یمن را داده است.

سازمان صلیب سرخ جهانی ابراز امیدواری کرد که هواپیماهای آن سازمان روز دوشنبه در صنعا پایتخت یمن به زمین بنشیند.

سخنگوی صلیب سرخ گفت: ما مجوز را از ائتلاف عربی برای دو هواپیمای حامل تجهیزات و نیروهای امداد دریافت کرده ایم.

صلیب سرخ بیش از یک هفته است که منتظر اجازه ائتلاف عربی برای ورود هواپیماهایش به یمن بوده است.

لبنانی ها علیه تجاوز عربستان به یمن تظاهرات کردند


تعداد زیادی از تظاهرکنندگان لبنانی عصر یکشنبه علیه تجاوز عربستان به یمن به خیابان های بیروت پایتخت این کشور ریختند.


تظاهرکنندگان حملات نیروی هوایی عربستان علیه مردم یمن را محکوم کردند.

تظاهرکنندگان در حالی که شعارهای ضد عربستانی سر می دادند خواستار پایان فوری مداخله نظامی این کشور در یمن شدند.

سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان جمعه شب (7فروردین) با انتقاد از حکومت آل سعود گفت: جنگ افروزی این رژیم علیه مردم یمن، خدمت رایگان به دشمنان اسلام به ویژه رژیم صهیونیستی است.

دبیرکل حزب الله لبنان با اشاره به سکوت حکومت آل سعود در قبال جنگ های مختلف علیه مسلمانان به ویژه تعرضات رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین گفت، در چنین شرایطی حمله عربستان به یمن با ادعای نجات مردم این کشور صورت می گیرد که هدف این کشور در منطقه تامین منافع دشمنان از جمله اسراییل است.

سید حسن نصرالله افزود: به راه انداختن جنگ به دلیل تهدید شمردن اوضاع یمن برای کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس واقعیت ندارد و دروغی بیش نیست.

دبیرکل حزب الله با اشاره به اینکه عربستان مردم منطقه را به رسمیت نمی شناسد و همه را اتباع خود می داند.


روسيه اعلام کرد علی عبدالله صالح را از يمن خارج نکرده است

وزارت امور خارجه روسیه اتهام وزیر خارجه دولت مستعفی یمن را برضد روسیه در خصوص همکاری مسکو در خارج کردن علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن از این کشور رد کرد و آن را پوچ و غیر مسئولانه خواند.

الکساندر لوکاشویچ، سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه حضور علی عبدالله صالح رئیس جمهور سابق یمن را در بین دیپلمات‌های تخلیه شده از یمن تکذیب کرد و گفت ادعاها در باره سوار شدن صالح در هواپیمای اعزامی روسیه برای تخلیه اتباع روسی از یمن ،پوچ و غیر مسئولانه است.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، ریاض یاسین، وزیر خارجه دولت مستعفی یمن، روز شنبه در گفتگو با روزنامه الشرق الاوسط روسیه را متهم کرد عبدالله صالح را با یک هواپیمای مامور تخلیه دیپلماتها از یمن خارج کرده است. وی تصریح کرده بود هواپیمای مزبور در قاهره بر زمین نشست و از سوی نیروهای ائتلاف اجازه یافت وارد حریم هوایی یمن شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد این اظهارات غیر مسئولانه و تحریک‌‌امیز درخور پاسخ نیست و روسیه در بحران داخلی یمن دخالتی نخواهد کرد.

در این بیانیه آمده است هواپیمای مزبور 67 تبعه روسی و 247 نفر دیگر از اتباع کشورهای مستقل هم سود را از یمن تخلیه کرده است.

 

انتهای پیام

www.shafaqna.com/persian

برچسب‌ها:

نظر شما