شناسهٔ خبر: 43865204 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

عمران‌خان: مخالف تقویت ایدئولوژی‌های افراطی و اسلام‌هراسی در جهان هستیم

نخست‌وزیر پاکستان با هدف مقابله مشترک و همه جانبه با ویروس کرونا، کاهش اثرات منفی اقتصادی ناشی از این بیماری و کشف واکسن یک استراتژی 6 ماده‌ای پیشنهاد داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار دفاتر منطقه‌ای خبرگزاری فارس، «عمران خان» نخست‌وزیر پاکستان با هدف مقابله مشترک و همه جانبه با ویروس کرونا،  کاهش اثرات منفی اقتصادی ناشی از این بیماری و کشف واکسن یک استراتژی 6 ماده‌ای پیشنهاد داد.

خان در بیستمین نشست ویدیوئی شورای سران کشورهای همکاری شانگهای، تبادل دانش در میان کشورهای SCO برای کاهش خطرات ویروس را مهم خواند و ایجاد یک بانک دانش را پیشنهاد کرد.

وی خواستار تدوین یک راهبرد چند ساله برای نهادها و مؤسسات آموزشی، بورسیه جوانان در زمینه‌های علمی، بهداشتی و اقتصاد جهانی شد.

نخست وزیر پاکستان در ادامه گفت: به عنوان یک اقدام مشترک، از یک راه حل به رهبری افغانستان و متعلق به افغانها که در توافق صلح دوحه مشخص شده حمایت می‌کنیم.

وی نسبت به نقش "عوامل و نیورهای مخرب در داخل و خارج" که خواهان صلح و ثبات در افغانستان نیستند، هشدار داد.

عمران خان افزود: پاکستان مخالف تقویت و توسعه ایدئولوژی‌های افراطی، نژادپرستی، نئونازیسم و اسلام‌هراسی در منطقه و جهان است.

خان در ادامه نسبت به تغییرات اقلیمی، گسترش نابرابری در میان کشورها، فقر، بیماری، گرسنگی و پولشویی هشدار داد.

وی با اشاره به لزوم ایجاد و برقراری فضای ثبات و همکاری در منطقه، بر لزوم اجرای قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل در راستای حل و فصل مسالمت آمیز اختلافات تأکید کرد.

انتهای پیام/ح

نظر شما