شناسهٔ خبر: 43864480 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: برترین‌ها | لینک خبر

عراقچی: ذوقی از آمدن «بایدن» نداریم

معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ما نه از ماندن آقای ترامپ وحشت زده می‌شویم نه از آمدن بایدن ذوق زده، ما بر اساس منافع خودمان تصمیم می‌گیریم و رفتار می‌کنیم.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری  تسنیم: معاون سیاسی وزیر امور خارجه گفت: ما نه از ماندن آقای ترامپ وحشت زده می‌شویم نه از آمدن بایدن ذوق زده، ما بر اساس منافع خودمان تصمیم می‌گیریم و رفتار می‌کنیم.

عراقچی: ذوقی از آمدن «بایدن» نداریم

سید عباس عراقچی معاون:

به عنوان یک کارشناس روابط بین‌الملل عبارت بهتری نسبت به عبارتی‌ که رهبر معظم انقلاب درباره انتخابات ‌آمریکا استفاده کردند، نمی‌توانم به کار ببرم. واقعاً این انتخابات تماشایی است.

اینکه طرفداران خودشان را به خیابان بکشانند، اردوکشی‌های خیابانی کنند و چیزهایی که به دیگران خرده می‌گرفتند و بعضاً مسخره می‌کردند الان خودشان تجربه می‌کنند. به نظرم اینها هیبت دروغین دموکراسی آمریکایی را کاملاً نشان داد و این هیبت را فرو ریخت و نشان داد که آنها هم از چه نقاط ضعف ساختاری برخوردار هستند.

 انتخابات آمریکا واقعیت دیگری را هم نشان داد و آن دو قطبی شدن جامعه آمریکا است. آمریکا به شرایطی رسیده که دقیقاً دو قطب تقریباً مساوی در آن وجود دارد و این دو قدرت با یکدیگر رقابت می‌پردازند و نمی‌توانند همدیگر را تحمل کنند.

 در دو ماه آینده ممکن است ابعاد جدیدی به این فشار اضافه کنند بعضی‌ها می‌گویند می‌خواهد زمین سوخته تحویل دولت بعدی بدهد. به نظر من کاری بیشتر از این تا الان انجام داده نمی‌تواند انجام دهد مگر یکسری تلاش هایی که روی روان مردم تاثیرات منفی بگذارد که باید مراقب باشیم.

مردم ما تا الان در برابر این سیاست به خوبی ایستادگی کردند و در آینده هم ایستادگی خواهند کرد.

(در پاسخ به سوالی درباره سیاست احتمالی بایدن درخصوص برجام): در خصوص برجام باید بگویم ما نه از ماندن آقای ترامپ وحشت زده می‌شویم نه از آمدن بایدن ذوق زده می شویم ما بر اساس منافع خودمان تصمیم می‌گیریم و رفتار می‌کنیم.

ما منتظر میمانیم که اولا ببینیم بایدن سرکار می‌آید و دوما لابی‌های صهیونیستی و غیرصهیونیستی آیا اجازه می‌دهند که آمریکا سیاست خود را عوض کند و ثالثا با چه رویکردی می‌خواهد بیاید که ما براساس منافع خودمان تصمیم خواهیم گرفت که آیا با تقاضای آمریکا برای ورود مجدد به برجام چگونه برخورد کنیم.

برچسب‌ها:

نظر شما