شناسهٔ خبر: 43863908 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

بیانیه کانون‌ دانشگاهیان ایران در واکنش به حمله تروریستی دانشگاه کابل

کانون دانشگاهیان اعلام کرد در کنار جامعه دانشگاهی، اساتید و دانشجویان دانشگاه کابل و سایر مراکز علمی و آموزشی افغانستان برای پیروزی سپاه نور بر ظلمت ایستاده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار تشکل‌های دانشگاهی خبرگزاری فارس، کانون دانشگاهیان ایران اسلامی طی بیانیه‌ای در واکنش به حادثه تروریستی دانشگاه کابل اعلام کرد: کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به تبع به تبعیت از رهبری حکیم و همراه با ملت غیور و به ویژه میلیونها دانشجو، استاد و جامعه دانشگاهی ایران، همراهی و تسلیت خود را با همه وجود تقدیم ملت عزیز و همسایه و مظلوم در افغانستان جان می نماید و با صدای رسایش که برخاسته از منطق دینی و صلابت اسلامی و علمی است اعلام می‌دارد که در کنار جامعه دانشگاهی اساتید معزز و دانشجویان پرجوش و با انگیزه دانشگاه کابل و سایر مراکز علمی و آموزشی آن سرزمین برای پیروزی سپاه نور بر ظلمت و اعلاء کلمة الله بر سخن سست و بی مقدار خداناباوران چون کوه ایستاده است.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حکایت غربی است، ۸ روز پیش دانشگاه کابل همزمان شاهد دو نمایشگاه بود یکی برنامه ریزی شده با عنوان نمایشگاه کتاب مشترک ایران و افغانستان و دیگری تراژدی و مرگ و ناقوس و تباهی دست آموزان پست و تروریست شیطان بزرگ اروپای آدمکش و تمام سگ سیرتانی که برگِرد دنیا عوعو کنانند و در عین حال با تمام وقاحت ادعای صیانت از حقوق بشر دارند.

شاهدی از آن ماجرای تلخ می گوید با صدای تیر، استادی بر زمین افتاد و فریادها بلند شد که انتحاری ها آمدند. دل سیاهان قسی القلبی که چهره های خود را زیر نقاب پنهان کرده بودند و درنده تر از وحوش مغز متعلمان و معلمانی را بر زمین می پاشیدند که رسول اعظم می‌گویند: « ملائکه الله بالهای خود را در تکریم آنان فرش راهشان می سازند».

چقدر سخت و مایه ناشکیبایی است که جوان دانشجویی با صدای لرزان بگوید « آخرین دیدارم با رفیق هم شاگردی و هم اتاقی و مونس روزها و شب‌های دوری از خانواده ام در مسجد دانشگاه بود» تو گویی مقدر چنان بوده تا پاره های بدن و لخته های جگر رفیقش بر سر و صورتش بپاشد تا شاید هر بار که وضو میسازد مغز و ذهن و دل را ناخودآگاه به یادش بیاندازد و با نوای تکبیر و قنوتش بنوازد.

کجای عالم روا می‌دارند یا تاریخ کدام سرزمین سراغ دارد که دانشجوی جوانی را که شاگرد ممتاز شده است و همکلاسی ها را به کام شیرین کردن مهمان می نماید به جای اعطای نشان دانش و لوح افتخار، سرب داغ و پیشانی‌اش بنشانند!

راستی چه عجیب‌اند طایفه بی‌خردان و تمثال جاهلیت جهلای دیرین و مدرن که کتاب‌ها و دفترچه‌های خونین زمره علم جویان و ره به نور بردگان را در زیر چکمه‌های نادانی و تباهی خود در پایمال می سازند و با زدن تیر خلاص به کسانی که تنها جرمشان جویندگی و علم محوری بوده است با کمال خونسردی آمار کشتگان را لحظه به لحظه برای اربابان شان هجی می کنند.

و سخن آخر اینکه ...

سلام استادان، ای دانشجویان و ای همه جامعه علمی و دانشگاهی کشور زخم خورده، برادر، مسلمان و مظلوم افغانستان...

سلام ای شهیدان علم و جانبازان راه دانش در دانشگاه کابل...

امروز یک بار دیگر برای جهانیان ثابت شد که هدیه ملت ایران برای برادران همسایه و مسلمانش کتاب و دانش و آگاهی و اندیشه و معرفت و دینداری و برادری و دوستی است و تحفه غریبه های غاصب و به زور جاخوش کرده در این سرزمین ها آتش است و گلوله و کاشتن بذر نفاق و کینه و نشاندن هزاران هزار در سوگ عزیزترین عزیزانشان.

اینک کانون دانشگاهیان ایران اسلامی به تبع به تبعیت از رهبری حکیم و همراه با ملت غیور و به ویژه میلیونها دانشجو، استاد و جامعه دانشگاهی ایران، همراهی و تسلیت خود را با همه وجود تقدیم ملت عزیز و همسایه و مظلوم در افغانستان جان می نماید و با صدای رسایش که برخاسته از منطق دینی و صلابت اسلامی و علمی است اعلام می‌دارد که در کنار جامعه دانشگاهی، اساتید معزز و دانشجویان پرجوش و با انگیزه دانشگاه کابل و سایر مراکز علمی و آموزشی آن سرزمین برای پیروزی سپاه نور بر ظلمت و اعلاء کلمة الله بر سخن سست و بی مقدار خداناباوران چون کوه ایستاده است و هم نوای همه مومنان با هم به ترنم کلام وحی می ایستیم که « یَا أَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اصْبِرُوا وَصَابِرُوا وَرَابِطُوا وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ »

20 آبان 1399 خورشیدی 

کانون دانشگاهیان ایران اسلامی»

انتهای پیام/

نظر شما