شناسهٔ خبر: 43858707 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: برنا | لینک خبر

استاندار قزوین:

ایثارگران استان را صاحب خانه می کنیم

استاندار قزوین گفت: با بسیج همه امکانات و استفاده از اختیارات قانونی خود و تامین زمین مناسب همه ایثارگران استان قزوین را صاحب خانه خواهیم کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ مراسم انعقاد تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده های معظم شهدا و ایثارگران عصر سه شنبه با حضور سعید اوحدی معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، هدایت الله جمالی پور استاندار، لطف الله سیاهکلی، روح الله عباسپور و فاطمه محمد بیگی نمایندگان استان در مجلس شورای اسلامی در استانداری قزوین برگزار شد.

هدایت الله جمالی پور در این جلسه گفت: امنیت امروز کشور و ایستادگی ملت در مقابل استکبار مرهون خون شهدا و تلاش جانبازان و ایثارگران است و رسالت همه ما پاسخگویی به مطالبات خانواده این عزیزان است.

4

وی بیان کرد: دولت با همه محدودیت های اعتباری که دارد همه توان خود را بکار بسته تا بخشی از نیازها و مطالبات خانواده ایثارگران و خانواده شهدا را تامین کند هر چند اقدامات ما هرگز در شان این بزرگواران نیست اما عزم خود را جزم کرده ایم تا بخشی از مطالبات بحق ایثارگران را پاسخگو باشیم.

استاندار قزوین یادآورشد: امیدواریم در مدت باقی مانده از عمر دولت با کمک راه و شهرسازی بتوانیم مسکن ایثارگران را در استان تامین کنیم.

جمالی پور اظهارداشت:برای تامین مطالبات ایثارگران استان قزوین، همه اختیارات خود را به رئیس بنیاد شهید واگذار می کنیم تا هر کاری که قرار است برای خانواده شهدا صورت گیرد با اختیارات کامل باشد.

وی گفت: اگر روحیه ایثار و شهادت در کشور تضعیف شود در بخشهای دیگر آسیب خواهیم دید لذا رسالت ما نهادینه کردن فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

استاندار قزوین اظهارداشت: برای تغییر کاربری زمین های اختصاص یافته به ایثارگران و اتصال آن به محدوده شهری از همه مدیران دستگاهها انتظار همکاری داریم و تلاش می کنیم در همین دولت به نیاز مسکن و اشتغال ایثارگران پاسخ دهیم و اگر امکان آن مهیا نشد در دولت بعدی آن را تکمیل کنیم.

وی گفت: در ناحیه شهری مهرگان آنچه برای واگذاری زمین تعهد کرده ایم به آن عمل خواهیم کرد و در تاکستان و بویین زهرا هم یک قطعه زمین از اراضی ملی شناسایی شود که در محدوده ناحیه منفصل یا متصل شهری باشد تا بسرعت به نیازها پاسخ دهیم. 

تفاهم نامه

جمالی پور اضافه کرد: در هر شهری که امکان واگذاری زمین از سوی راه و شهرسازی مهیا باشد باید به سرعت شناسایی و در اختیار بنیاد شهید قرار گیرد تا ساخت مسکن را عملیاتی کنیم.

وی اظهارداشت: برای تامین زمین در شهر قزوین 30 هکتار زمین به خانواده شهدا و ایثارگران اختصاص داده شود و برای دریافت مجوز در جلسه با وزیر راه و شهرسازی موضوع را بررسی خواهیم کرد.

در ادامه تفاهم نامه تامین و ساخت 1500 واحد مسکونی و ایجاد اشتغال برای 1100 نفر از خانواده ایثارگران امضا شد.

 

 

بیشتر بخوانید:

نظر شما