شناسهٔ خبر: 43857748 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش و وزش باد شدید یا خیلی شدید طی روزهای پیش رو در گیلان

رشت- ایرنا- معاون توسعه و پیش بینی اداره کل هواشناسی گیلان گفت: با توجه به نقشه های هواشناسی طی روزهای چهارشنبه و پنجشنبه بارندگی و وزش باد شدید و یا خیلی شدید در استان مورد انتظار است.

صاحب‌خبر -

شبنم هادی نژاد سه شنبه شب در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت:با توجه به  نقشه های هواشناسی به تناوب تا اوایل هفته آینده،؛  ابرناکی، مه آلود بودن هوا ، روند کاهش دما و بارندگی ، وزش باد و رعد و برق و برای ارتفاعات بالاتر از ۲ هزار متر بارش برف پیش‌بینی می‌شود.

وی  شدت بارش ها را در  استان برای روزهای چهارشنبه و پنجشنبه دانست و پیش بینی کرد: بیشتر  نقاط ساحلی از شرق تا غرب استان و در برخی ارتفاعات درگیر این سامانه جوی می شوند.

وی یادآور شد: بر اساس نقشه‌های هواشناسی آسمان استان برای روز چهارشنبه ابری و مه آلود ،کاهش دما،  بارندگی و وزش باد( گاهی شدید و یا خیلی شدید) رعد و برق و ارتفاعات بالای ۲ هزار متر بارش برف مورد انتظار است که برای روز پنجشنبه همین شرایط پیش بینی می شود.

وی کاهش دما را بین چهار تا ۱۰ درجه سانتیگراد عنوان و تصریح کرد: آبگرفتگی،  بالا آمدن آب رودخانه ها ، سیلابی شدن مسیل‌ها،  لغزندگی سطح جاده ها و کاهش دید افقی،  احتمال خسارت به سازه ها،  لغزش و رانش زمین و اصابت صاعقه  را از جمله  مشکلات احتمالی فعالیت این سامانه جوی طی دو روز پیش رو  است.

به گفته وی  بیشینه و کمینه دمای استان طی شبانه روز گذشته به ترتیب  برای بندرکیاشهر ۱۸ درجه سانتیگراد  و ۶ درجه سانتیگراد برای دیلمان و ماسوله ثبت شده است.

هادی نژاد،  دمای رشت را نیز طی شبانه روز گذشته بین ۱۲ تا ۱۷ درجه سانتیگراد  عنوان کرد.

در همین ارتباط مدیرکل مدیریت بحران استانداری گیلان نیز طی اطلاعیه ای به فرمانداران ،بخشداران و دهیاران تاکید کرد که تمامی دستگاه ها و فرمانداری ها آمادگی لازم را برای مقابله با هر گونه مشکلات احتمالی ناشی از فعالیت این سامانه بارشی داشته باشند داشته باشند.

نظر شما