شناسهٔ خبر: 43856569 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: خبرنامه دانشجویان ایران | لینک خبر

معاون وزیر بهداشت:

اجرای طرح سه مرحله‌ای محله محوری مبارزه با کرونا در کشور

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از اجرای طرح سه مرحله ای محله محوری مبارزه با کرونا در کشور خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش «خبرنامه دانشجویان ایران» به نقل از مهر؛ علیرضا رئیسی در جلسه ستاد استانی کرونا که ظهر امروز در سالن جلسات شهدای دولت برگزار شد، اظهار کرد: طرح سه مرحله‌ای محله محوری مبارزه با کرونا با محوریت مراکز و خانه‌های بهداشت، هلال احمر، بسیج، معتمدین محله و اعضای شورای شهر در کشور اجرا می‌شود.

وی افزود: در نظر داریم در مرحله اول این طرح افراد مبتلا به ویروس کرونا را با انجام تست‌های تشخیصی شناسایی و نسبت به قرنطینه این افراد اقدام کنیم.

معاون بهداشت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در ادامه گفت: در مرحله دوم و سوم نیز نظارت بر اجرای پروتکل‌های بهداشتی و حمایت از افراد مبتلا قشر ضعیف با همکاری نهادهای متولی انجام خواهد گرفت.

وی با اشاره به سه مرحله غربالگری از شروع اپیدمی کرونا تا کنون، گفت: ستادهای استانی مقابله با کرونا در زمان‌های مختلف مصوباتی متفاوتی را برای اجرا ابلاغ کرده‌اند که همگی در راستای راهبردهای هفت‌گانه ستاد ملی مبارزه با کرونا است.

رئیسی با اشاره به آسیب پذیر بودن سالمندان و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در مقابل این ویروس، تصریح کرد: قطعاً در صورت مراقبت و جلوگیری از ترددهای غیرضروری قشرهای آسیب پذیر در مقابل این بیماری در امان خواهند ماند.

نظر شما