شناسهٔ خبر: 43855212 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

امضای تفاهم نامه همکاری سازمان بنیاد شهید با استانداری قزوین

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران به منظور تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران استان قزوین با استانداری دو تفاهم نامه همکاری امضاء کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم امضای تفاهم نامه تامین زمین برای ساخت مسکن و ساماندهی اشتغال و کارآفرینی خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران گفت: طبق تفاهم نامه اول هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه ایثارگران و خانواده‌های شهدا در استان صاحب مسکن می‌شوند که این آمار بیشتر خواهد شد.

اوحدی افزود: همچنین ایجاد اشتغال برای بیش از هزار و ۵۰۰ نفر از جامعه هدف از مفاد تفاهم نامه دوم است.

او با بیان اینکه دولت وام مربوط به ساخت این مسکن‌ها را تصویب کرده است، اضافه کرد: تا کنون ۵۰ هزار فقره وام با کارمزد پایین و بازپرداخت طولانی مدت در این زمینه تصویب شده است.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران پیش بینی کرد در ۲۲ بهمن کار عملیاتی اخت مسکن جامعه ایثارگران در ۲۲ استان آغاز شود.

به گفته اوحدی، البته تا کنون کار ساخت مسکن این قشر از جامعه در پرند تهران، کرمانشاه و البرز آغاز شده است.

او درباره سهام فرزندان شهدا در بورس هم گفت: موضوع بورس در دو مجموعه بانک دی و صندوق اندوخته شاهد انجام شده است.

اوحدی افزود: موضوع بورس امروز تابعی از متغیر‌های مختلف اقتصادی، عوامل بیرونی است، اما علیرغم همه این موارد موظف به بازارگردانی و مقاوم سازی سهام جامعه ایثارگری هستیم.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران اضافه کرد: هفته گذشته در صندوق اندوخته شاهد ریزش بودیم به همین علت تغییراتی در هیئت امنای این صندوق انجام گرفته است.

اوحدی گفت: با این تغییرات و تمهیدات اندیشیده شده به زودی خبر‌های خوبی در این زمینه خواهیم شنید.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: تعداد زیادی از فرزندان و همسران شهدا هم وکلالت فروش سهامشان در صندوق اندوخته شاهد را داده بودند، اما تعهدات صندوق نسبت به جامعه ایثارگری انجام نشده بود که انشا الله حداکثر از روز شنبه این پرداخت‌ها انجام می‌شود.

او درباره شهدای مدافع سلامت هم گفت: تا کنون پرونده ۲۰ شهید در کمتیه ملی تعیین مصادیق تکمیل شده و ما بقی تا هفته بسیج بررسی خواهد شد.

استاندار هم در این مراسم گفت: باید همه دستگاه‌های اجرایی مربوطه تلاش کنند تا شرایط برای مسکن و اشتغال ایثارگران فراهم شود.

استاندار بر تسریع در تامین زمین برای ساخت مسکن جامعه ایثارگران در تاکستان تاکید کرد.

فاطمه محمد بیگی نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم در این جلسه گفت: مشکلات خانواده‌های شهید و ایثارگر در حوزه درمان و بیمه باید پیگیری شود.

محمد بیگی افزود: پایین بود مبلغ مستمری این خانواده‌ها، اشتغال فرزندان شهدا و ایثارگران، خودروی جانبازان از جمله مشکلاتی است که باید به آن رسیدگی شود.

سیاهکلی دیگر نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جایگاه شهدا و ایثارگران باید بیشتر مورد توجه قرارگیرد.

سیاهکلی افزود: بسیاری از دارو‌های مورد نیاز ایثارگران زیر پوشش بیمه نیست که باید این موضوع پیگیری شود.

او همچنین بر توجه بیشتر به مشکلات مسکن، بیمه و اشتغال خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد.

روح الله عباسپور نماینده مردم بویین زهرا و آوج در مجلس شورای اسلامی هم بر تلاش همگانی برای فراهم کردن شرایط تامین مسکن خانواده‌های شهدا و ایثارگران تاکید کرد.

انتهای پیام/

نظر شما