شناسهٔ خبر: 43851744 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

ساخت یک هزار و 250 واحد مسکونی برای ایثارگران زنجانی

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران از ساخت یک هزار و 250 واحد مسکونی برای ایثارگران زنجانی خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، سعید اوحدی ظهر امروز در مراسم امضای تفاهم‌نامه تامین زمین برای احداث مسکن، اشتغال و کارآفرینی ایثارگران و ساماندهی گلزار شهدا اظهار کرد:  اقتدار معنوی موجب پایداری و ماندگاری جامعه برای رسیدن به تمدن می‌شود.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: مقام معظم رهبری اصطلاحی تحت عنوان «اقتدار معنوی» مطرح کرده‌اند که بسیار متفاوت از تعاریفی است که در سایر نقاط دنیا از اقتدار وجود دارد.

وی با بیان اینکه ایشان در زمانی این واژه را مطرح کردند که دنیای استکبار رویکرد خود را برای به زانو درآوردن کشورها تغییر داده است و از حوزه جنگ سخت وارد جنگ نرم شده‌ است، گفت: زمانی 26 کشور دنیا در دفاع مقدس علیه انقلاب اسلامی بسیج شدند، اما در جنگ سخت به هیچ نتیجه‌ای نرسیدند و امروز به جنگ نرم روی آورده‌اند.

وی افزود: پمپاژ یأس و ناامیدی و دامن زدن به جو بی‌اعتمادی در جامعه از اصلی‌ترین رویکردهای استکبار در جنگ نرم است و امروز کسانی که مدعی حقوق بشر هستند کشور ما را تحت سخت‌ترین تحریم‌ها قرار داده‌اند و حتی جلوی ورود دارو را هم گرفته‌اند.

اوحدی تصریح کرد: امروز اما می‌بینیم در شرایطی که تمام دنیا با بیماری کرونا درگیر هستند، پزشکان، پرستاران و کادر درمان ما با وجود  تمام فشارها و محدودیت‌ها با ایثارگری تمام مشغول درمان بیماران هستند و در این راه به شهادت می‌رسند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با بیان اینکه این مسائل نمونه‌هایی از اقتدار معنوی انقلاب اسلامی است که برای ما اقتدار در سایر عرصه‌ها را به ارمغان آورده است، گفت: مدافعان حقوق بشر در حالی که نظام اسلامی در شرایط سختی قرار داشت، حتی داروی جانبازان شیمیایی و قطع نخایی را دریغ کردند.

وی تصریح کرد: به برکت معنویت و عظمت فرهنگ ایثار و شهادت امروز نظام اسلامی به درخت تنومندی تبدیل و مایه امید مستضعفان جهان شده است.

معاون رئیس جمهور افزود: با شیوع بیماری کرونا رسانه‌های بیگانه جشن گرفتند و گفتند کار ایران تمام است اما مردم ایران و مدافعان سلامت با اخلاص فعالیت کرده و امور را  مدیریت کردند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: در بدترین شرایط تحریم که در طول تاریخ ۴۱ ساله بی‌سابقه بود، اقتدار معنوی موجب شد تا در برابر توطئه های دشمنان ایستادگی کنیم.

اوحدی با اشاره به ساخت موشک حاج قاسم با برد ۷۰۰ کیلومتری، گفت:  در شرایط تحریم شاهد بهره‌برداری از پروژه‌های بزرگ هستیم که برخی کشورهای دنیا نتوانسته‌اند انجام دهند.

وی تصریح کرد: در سال جهش تولید شاهد تحولات اساسی بودیم و دولت تلاش می‌کند در ماه‌های آخر دوران خود با همه قدرت فعالیت‌ها را پیگیری کند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با تأکید بر اهمیت حفظ وحدت در جامعه گفت: در همین شرایط سخت تحریم شاهد افتتاح و بهره‌برداری از بزرگترین پروژه‌ها در کشور هستیم که به عنوان نمونه می‌توان از پروژه عظیم انتقال آب از دریای عمان به کرمان نام برد.

وی افزود: تمام این پیشرفت‌ها در سایه وحدت و همدلی به دست می‌آید. مقام معظم رهبری امسال را سال جهش تولید اعلام کرده‌اند و ما نیز در بنیاد شهید و امور ایثارگران در راستای تحقق همین موضوع تلاش می‌کنیم و سفرهای استانی بنیاد نیز در این مسیر صورت می‌گیرد.
اوحدی گفت: خدماتی که در بنیاد شهید و امور ایثارگران ارائه می‌شود حتی قطره‌ای در برابر عظمت فداکاری‌های شهدا و ایثارگران نیست، اما نهایت تلاش خود را در مسیر خدمات‌رسانی به این عزیزان به کار می‌بریم.

معاون رئیس جمهور با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه با استانداران برای حل مشکل مسکن جامعه ایثارگری، گفت: زمینه ایجاد اشتغال برای فرزندان شهدا و جانبازان بالای 70 درصد نیز با انعقاد تفاهم‌نامه با استانداران فراهم می‌شود.

اوحدی بر ضرورت کمک به برگزاری کنگره 3هزار و 535 شهید استان زنجان و ساخت سریال شهید شهریاری تاکید کرد و گفت: کنگره شهدای استان زنجان باید با قدرت و شکوه بیشتری برگزار شود.

اوحدی با یادآوری اینکه برنامه‌ریزی‌های لازم برای آغاز عملیات اجرایی ساخت مسکن ایثارگران به طور همزمان در ۲۲ استان در روز ۲۲ بهمن امسال صورت گرفته است، افزود: علاوه بر این، زمینه برای ایجاد اشتغال یک هزار و ۲۰۰ شغل در جامعه ایثارگری کشور در قالب انعقاد تفاهم‌نامه با استان‌ها فراهم خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دولت مطابق با بند ج ماده ۸۷ قانون موظف به استخدام فرزندان شهدا و جانبازان بالای ۷۰ درصد شده است، تصریح کرد: این اقدام با اهتمام مجلس شورای اسلامی و در قالب مصوبه‌ای برای تغییر وضعیت فرزندان جامعه ایثارگری انجام خواهد شد.

انتهای پیام/73005/ق/ی

نظر شما