شناسهٔ خبر: 43847927 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیر کل بهزیستی استان خبرداد:

فرزندخواندگی ۳۹ کودک بی سرپرست در خراسان جنوبی

مدیر کل بهزیستی استان خراسان جنوبی گفت: امسال ۳۹ کودک بی سرپرست در این استان به عنوان فرزندخوانده واگذار شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، علی عرب نژاد گفت: ۱۸ کودک پسر و ۲۱ کودک دختر در ۸ ماه گذشته به فرزندخواندگی سپرده شدند که این رقم در مدت مشابه پارسال ۲۹ کودک بوده است.

او  افزود: ۱۴۹ خانواده از قبل در نوبت تحویل فرزند هستند که پرونده آن ها تکمیل است و تعداد ۱۱۰ خانواده جدید نیز در سامانه فرزند پذیری در مرحله ثبت نام قرار دارند.

عرب نژاد در‌باره  تعداد کودکان بی سرپرست و بدسرپرست، عنوان کرد: هم اکنون ۵۵۵ کودک بی سرپرست و بد سرپرست در مراکز شبانه روزی و تحت مراقبت در خانواده در استان وجود دارد که تحت پوشش سازمان بهزیستی هستند و ۴ کودک هم قابل واگذاری هستند که مراحل واگذاری آنان در دست اقدام است.

مدیرکل بهزیستی خراسان جنوبی تصریح کرد: سامانه فرزند پذیری با هدف شفافیت نحوه واگذاری کودکان راه اندازی شده که از ۱۶ اردیبهشت امسال مراحل درخواست فرزندخواندگی از ثبت تا دریافت نتیجه از طریق آن به آدرسhttp://adoption. Behzisti. Net انجام می‌شود.

او ادامه داد: روند واگذاری فرزندان به خانواده‌های متقاضی با هماهنگی مراجع قضایی و سازمان بهزیستی انجام می‌شود و هرگونه مراقبت و سرپرستی غیر قانونی از طریق خرید و فروش نوزاد و جعل شناسنامه ممنوع است.

نظر شما