شناسهٔ خبر: 43847585 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

بارش‌های پاییزی در همدان تداوم دارد

همدان- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: سامانه ناپایداری که از ابتدای هفته جاری بارش خود را در آسمان همدان آغاز کرده است، تا روز جمعه در بیشتر نقاط این استان فعالیت می‌کند.

صاحب‌خبر -

محمدحسن باقری شکیب روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: بر اساس بررسی نقشه های پیش یابی هواشناسی، آسمان استان در ۲۴ ساعت آینده، نیمه ابری تا تمام ابری، همراه با بارش پراکنده باران، گاهی رعد و برق و همراه با وزش باد پیش بینی می‌شود. 

وی اظهار داشت: به دنبال بررسی نقشه‌های ماهواره‌ای، بیشتر بارش‌های این سامانه، در ساعت‌های بعد از ظهر و شبانگاهی رخ می‌دهد.

باقری شکیب با اشاره به اینکه سرعت حرکت این سامانه و بارش‌های آن ضعیف است و بیشتر موجب ابرناکی آسمان می‌شود، افزود: رطوبت این بارش‌ها از طریق سامانه‌ای از سمت جنوب و دریای خلیج فارس و همچنین سرمای آن از طریق سامانه ای از سمت شمال غرب تامین می‌شود.

وی با بیان اینکه در ساعت‌های بعد از ظهر، احتمال بارش‌های پراکنده این سامانه افزایش می‌یابد، عنوان کرد: بارش‌های باران این سامانه امشب به اوج خود می رسد و ممکن است در ارتفاعات الوند به صورت ریزش برف، نمایان شود.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان ادامه داد: به دنبال فعالیت این سامانه دمای هوای بیشینه بیشتر نقاط استان بین سه تا پنج درجه سانتی گراد افزایش می‌یابد.

وی افزود: پیش بینی می شود این سامانه در بهترین حالت روزانه نزدیک به پنج میلیمتر در نقاط مختلف این استان بارش داشته باشد.

باقری شکیب عنوان کرد: در ۲۴ ساعت گذشته اسدآباد با هفت میلیمتر بیشترین بارش استان را داشته و در همدان ۲ میلیمتر بارش ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی همدان گفت: در ۲۴ ساعت گذشته نهاوند با ۲۰ درجه سانتی‌گراد بالای صفر بیشترین و گل‌تپه با پنج درجه سانتی‌گراد بالای صفر، کمترین دمای استان را داشته‌اند.

وی اظهار داشت: دمای کمینه هوای همدان در ۲۴ ساعت گذشته هفت درجه سانتی‌گراد بالای صفر و بیشینه دمای هوای این شهر ۱۲ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ثبت رسیده است.

آب و هوای همدان در نتیجه وجود کوه‌های مرتفع، رودخانه‌ها و پستی و بلندی‌های زیاد به شدت متغیر است و زمستان‌های سرد، پر برف و باران و تابستان‌های معتدل دارد.

نظر شما