شناسهٔ خبر: 43845458 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خبرآنلاین | لینک خبر

در 6ساعت گذشته ترامپ دیوانه‌وار توئیت زد:به زودی شواهد شوکه‌کننده‌ای منتشر می‌شود/آنها نمی‌خواستند پیروزی واکسنی داشته باشم!

رئیس جمهور آمریکا در شش ساعت گذشته رشته توئیت های را حواله دموکرات ها کرده است. او با حمله به ساخت واکسن اغاز و باتهدید تیم بایدن یک رشته توئیت با فاصله زمانی بسیار کم منتشر کرده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین،  رئیس‌جمهوری آمریکا با تکرار ادعاهایش برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات سوم نوامبر که پیروزی جو بایدن را نشان می‌دهد، گفت به زودی شواهد شوکه‌کننده‌ای منتشر می‌شود.

 دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا در یک سری پیام‌های توییتری نوشت: نوادا در حال تبدیل شدن به "فاضلاب آرای جعلی" است. یک فعال سیاسی آمریکایی و دادستان کل سابق نوادا در حال یافتن شواهدی هستند که وقتی منتشر شوند، بسیار شوکه‌کننده خواهند بود!

دونالد ترامپ در پیام دیگری نوشت: پنسیلوانیا به ما اجازه نداد تا بیشتر شمارش آراء را ببینیم. غیر قابل تصور است و در این کشور "غیر قانونی" است.

او همچنین با اشاره به اسامی رئیس کارکنان سابق کاخ سفید و یک جمهوری‌خواه سابق مجلس نمایندگان آمریکا ادامه داد: ویسکانسین بسیار خوب به نظر می‌رسد. از نظر قانونی به مقداری زمان نیاز داریم. به زودی اتفاق می‌افتد!

ترامپ در خصوص یک ایالت دیگر هم که با بازشماری آراء مواجه است، نوشت: جورجیا یک پیروزی ریاست جمهوری بزرگ است، همانطور که در شب انتخابات بود!


دونالد ترامپ در ادامه توئیت های خود نوشت: «همان‌طور که بارها گفته‌ام فایزر و دیگران خبر واکسن را بعد از انتخابات اعلام کردند، چون شجاعت انجام این کار قبل از انتخابات را نداشتند. سازمان دارو و غذای آمریکا باید آن را زودتر اعلام می‌کرد، نه برای اهداف سیاسی بلکه برای نجات جان انسان‌ها!»

او در توئیتی دیگر نوشته است: «اگر جو بایدن رئیس‌جمهورتان بود تا ۴ سال دیگر واکسن نداشتید، سازمان غذا و دارو هم آن را اینقدر سریع آن را تأیید نمی‌کرد. کاغذبازی‌ها جان میلیون‌ها شهروند را می‌گرفت.»

ترامپ اضافه کرد: «سازمان غذا و دارو و دموکرات‌ها نمی‌خواستند من قبل از انتخابات، پیروزی واکسنی داشته باشم، بنابراین، آن را ۵ روز دیرتر بیرون دادند-همان‌طور که از ابتدا گفته‌ بودم.»

شرکت داروسازی «فایزر» روز دوشنبه اعلام کرده بود داده‌های اولیه از تزریق واکسن کرونا به داوطلبان، حاکی از ایمن بودن واکسن این شرکت است.

فایزر می‌گوید، بررسی اولیه داده‌های مربوط به واکسن این شرکت نشان می‌دهد تزریق این واکسن در ۹۰ درصد موارد باعث ایجاد مصونیت در برابر کرونا شده است. مطابق ادعای این شرکت آمریکایی، در آخرین مرحله  آزمایش بالینی، تزریق این واکسن به ۹۴ بیمار داوطلب به ایجاد هیچ عارضه جدی در آنها منجر نشده است.

پیام توییتری دونالد ترامپ ساعاتی پس از آن منتشر شد که پسر دونالد ترامپ هم زمانبندی اعلام این خبر را به چالش کشید چون درست دو روز پس از آن بود که جو بایدن خود را پیروز انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر دانست.

دونالد ترامپ گرچه دوشنبه از شنیدن این خبر ابراز خوشحالی کرد اما بعد در یک رشته توییت به زمانبندی اعلام آن اعتراض کرده و اعتبار آن را برای خود دانست.

پسر ارشد دونالد ترامپ هم پیش از آن مدعی شد که شرکت داروسازی آمریکایی فایزر هم منتظر بوده تا انتخابات به نفع دموکرات‌ها تمام بشود و این خبر را علنی کند! او این کار را "شنیع" توصیف کرد.

جو بایدن، رئیس‌جمهوری منتخب آمریکا هم تاکید کرد که فرایند تایید واکسن باید براساس شواهد علمی تایید شود تا مردم بتوانند به ایمنی و اثرگذاری آن اطمینان داشته باشند. او هشدار داد که ایالات متحده همچنان با زمستان بسیار تاریکی مواجه است و اینکه دسترسی به این واکسن چندین ماه طول می‌کشد.

او ادامه داد: از شما خواهش می‌کنم ماسک استفاده کنید. این کار را برای خودتان انجام دهید. این کار را برای همسایه خودتان انجام دهید. استفاده از ماسک، بیانیه سیاسی نیست.

310 310

نظر شما