شناسهٔ خبر: 43837289 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

شکارچیان در کلات بیش از یک میلیارد و هفتصد میلیون ریال به محیط زیست آسیب زدند

رئیس حفاظت محیط زیست کلات از کشف لاشه پنج راس قوچ و میش وحشی در محدوده مرزی خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری فارس از مشهد روابط عمومی اداره کل حفاظت محیط زیست خراسان رضوی، ذوالفقار سلحشور گفت: با اطلاع رسانی طبیعت دوستان مبنی بر حضور شکارچی غیر مجاز در محدوده مرزی شهرستان کلات و به همت گروهان مرزی منطقه سه شکارچی غیر مجاز شناسایی و یکی از آنان دستگیر شد.

رئیس حفاظت محیط زیست کلات ادامه داد: دو نفر از متخلفان به داخل خاک ترکمنستان متواری و یک نفر از آنان به همراه لاشه سه راس قوچ وحشی، یک راس میش وحشی و یک راس بره وحشی دستگیر شد.

وی افزود: دو دستگاه دوربین شکاری چشمی، یک دستگاه دوربین فاصله سنج، یک دستگاه بی سیم دستی، یک تیغه چاقو نیز از متخلف کشف و ضبط شد.

سلحشور با اشاره به اینکه شکارچیان متخلف با استفاده از تجهیزات و وسایل پیشرفته حیات وحش را در محدوده مرزی سلاخی کرده اند گفت: دستگیر دو متخلف متواری این پرونده نیز دردستور کار است.

رئیس حفاظت محیط زیست کلات ضمن اشاره به معرفی متخلف برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی شهرستان، از زحمات و تلاش شبانه روزی گروهان مرزی شهرستان تجلیل کرد و افزود: این پرونده، یک میلیارد و هفتصد و پنجاه میلیون ریال به محیط زیست ضرر و زیان وارده کرده است.

 

 انتهای پیام/۷۰۰۴۵

نظر شما