شناسهٔ خبر: 4382977 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فانی: کانون پرورش فکری برای نظام آموزشی یک فرصت است

تهران - ایرنا - وزیر آموزش و پرورش، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را برای نظام آموزشی کشور یک فرصت خواند و بر اهمیت ورود تولیدات کانون به مدارس تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، علی اصغر فانی در دیدار نوروزی با مدیر عامل و مسوولان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، گفت: خروجی های کانون می تواند بهترین جاذبه ها را برای دانش آموزان فراهم آورد.

وی ادامه داد: ضروری است کانون پرورش فکری و معاونت فرهنگی و پرورشی وزارت آموزش و پرورش زمینه های ورود این محصولات را به مدارس فراهم کنند.

وزیر آموزش و پرورش تولیدات کانون را محصولاتی ارزشمند دانست که برای دانش آموزان در سطوح مختلف تحصیلی قابل استفاده است و تصریح کرد: علاوه بر تولیدات باید از تجربه های کانون زبان ایران هم برای آموزش زبان به دانش آموزان استفاده شود.

فانی با بیان اینکه مشکل توسعه فعالیت های کانون زبان، جذب مدرسانی در سطح و تراز علمی این موسسه است، از کانون زبان به عنوان یک مجموعه انقلابی که محتوایی مناسب تولید می کند و مورد اعتماد خانواده هاست یاد کرد که می تواند از ظرفیت های مدارس و معلمان آن برای آموزش زبان به دانش آموزان استفاده کند.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، وی با تاکید بر اینکه برای ورود به جهان آینده نیازمند بالابردن توانایی ها و مهارت های دانش آموزان کشور هستیم، خاطرنشان کرد: مدرک زبان از سوی کانون زبان ایران و مدرک مهارت های هفت گانه رایانه ای (ICDL) از سوی وزارت آموزش و پرورش در کنار یک دیپلم تحصیلی باعث می شود جوانان ایرانی در آینده کمتر با مشکل بیکاری روبرو شوند.

وزیر آموزش و پرورش یادآور شد: این وزارتخانه در سال گذشته زیرساخت های ارزشمندی در حوزه های آموزشی ایجاد کرده است که باید از آن به خوبی استفاده کنیم.

فانی تصریح کرد: این زیرساخت ها با صرف هزینه و مبتنی بر مطالعات علمی و استفاده از تجربه ها پی ریزی شده و برای طراحی آن نقاط ضعف و قوت و تهدیدها و فرصت های پیش رو مورد مطالعه قرار گرفته است.

فراهنگ ** 1883 ** 1569

نظر شما